تاریخ انتشار :

اندونزی؛

معرفی سازمان اسلامی محمدیه اندونزی

حیدر ناصر، رئیس سازمان اسلامی محمدیه اندونزی، در ۲۵ فوریه ۱۹۵۸ در شهر «باندونگ» جاوه غربی در اندونزی به دنیا آمد. وی تا سال ۲۰۲۰ ریاست این سازمان را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی؛ نام حیدر ناصر در جامعه محمدیه به ویژه در میان فعالان دانشجویی به خوبی شناخته شده است. زمانی که «احمد شافعی معارف» عهده‌دار ریاست محمدیه بود، حیدر ناصر دبیری این سازمان را به عهده گرفت.

او سردبیر مجله صدای محمدیه بوده و ریاست بخش کادرسازی سازمان محمدیه از سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ و ریاست انجمن دانشجویان محمدیه از ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۶ را نیز برعهده داشت.

 

رئیس سازمان محمدیه اندونزی در رشته آموزش عالی توسعه جامعه روستایی در مقطع لیسانس فارغ‌التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه «گادجامادا» را نیز کسب کرده است.

حیدر ناصر از دوره دانشجویی در فعالیت‌های سازمانی بسیار فعال بود و در انجمن دانشجویی محمدیه فعالیت می‌کرد. او همچنین به عنوان سردبیر مجله صدای محمدیه انتخاب شد و نوشته‌های بسیاری درباره محمدیه می‌نوشت. کتاب او با عنوان «محمدیه؛ جنبشی نوگرا» یکی از معروف‌ترین آثار او و کتابی مرجع در مورد سازمان محمدیه محسوب می‌شود.

مقاله‌های او همچنین در مجله «صدای محمدیه» مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. چهل و هفتمین کنفرانس محمدیه در نهایت حیدر را به عنوان رئیس دوره‌ای این سازمان از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ انتخاب کرد.

«دین و بحران انسانیت مدرن» (۱۹۹۷)، «غرور قدرت در فرهنگ سیاسی» (۱۹۹۷ م)، «پویایی سیاسی سازمان محمدیه» (۲۰۰۰)، «تجلی حرکت تربیتی سازمان محمدیه» (۲۰۰۶)، «محمدیه؛ جنبشی نوگرا» (۲۰۱۰)، «جنبش اسلامی روشنگرانه» (۲۰۱۵) و «سهم دین برای انسانیت و ملیت (۲۰۱۶)» از آثار حیدر ناصر به شمار می‌آید.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار