تاریخ انتشار :

مرکز ملی گردشگری در ژاپن

افزایش تعداد نمازخانه ها برای گردشگران مسلمان در ژاپن

افزایش تعداد مسلمانان در ژاپن باعث شده است تا مقامات این کشور ساخت نمازخانه ها را در این کشور افزایش دهند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،به نقل از السنوسه، خبرگزاری ژاپن با انتشار گزارشی اعلام کرد: تعداد گردشگران مسلمان در ژاپن در سالهای اخیر به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است، به همین دلیل تعداد نمازخانه های نیز بیشتر شده است.

براساس این گزارش، بیشتر مراکز تجاری و پاساژها، مکانی را ایجاد کردند تا مسلمانان بتواند در این مکان ها نماز خود را ادا کنند.

آمارها نشان می دهد که نزدیک به ۱۷۰ نمازگزار در ژاپن وجود دارد و با افزایش تعداد گردشگران مسلمان به ویژه از شرق آسیا، تعداد نمازخانه ها نیز به طور قابل توجهی بیشتر می شود.

مرکز ملی گردشگری در ژاپن گزارش داد: تعداد گردشگران مالزیایی و اندونزیایی که در طول سال ۲۰۱۷ میلادی به ژاپن سفر کرد، به ۷۰۰ هزار نفرمی رسد.

گفتنی است، اسلام در دهه ۱۹۲۰ در اثنای مهاجرت حدود ۱۰۰مسلمان ترک از روسیه به ژاپن در این کشور ظهور پیدا کرد. در دهه ۱۹۳۰ تعداد مسلمانان در ژاپن به حدود یک هزار نفر که دارای اصل و ریشه های متفاوت بودند، رسید. موج دیگر مهاجرت که موجب افزایش بسیار زیاد جمعیت مسلمان در ژاپن شد، به دهه ۱۹۸۰ برمی گردد.بسیاری از مسلمانان از مهاجران پاکستان و بنگلادش بودند در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ هزار مسلمان در ژاپن زندگی می کنند.

مشهورترین منطقه اسلامی در توکیو قرار دارد که محصولات حلال مانند گوشت، ادویه به مردم می دهد. تنها مدرسه اسلامی نیز در توکیو قرار دارد که علاوه بر زبان ژاپنی، زبان عربی نیز تدریس می شود. این مدرسه اسلامی را جمعیت وقف اسلامی در ژاپن تاسیس کرد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار