تاریخ انتشار :

حکم مسخره دادگاه اروپایی

حکم خنده دار دادگاه اروپایی؛گوشت با ذبح حلال اسلامی، ارگانیک نیست

در پی شکایت یک سازمان فرانسوی «حمایت از دام ها در کشتارگاه ها»، دیوان عالی اتحادیه اروپا طی حکمی اعلام کرد که گوشت ذبح حلال نمی تواند برچسب ارگانیک داشته باشد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،به نقل از دوچه وله، دادگاه عالی اروپایی طی حکمی اعلام کرده که گوشت حلال نمی تواند برچسب «ارگانیک» داشته باشد.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا روز سه شنبه طی حکمی اعلام کرد که گوشت دام هایی که با رسوم دینی ذبح می شوند نمی توانند تحت نام ارگانیک برچسب گذاری شده و به فروش برسند.

یک سازمان فرانسوی با نام «حمایت از دام ها در کشتارگاه ها» که این پرونده را به دادگاه برده مدعی شده، دام هایی که پیش از کشتار، به دلیل رسوم و تشریفات مذهبی تحت بیهوشی قرار نمی گیرند، باعث آزار و اذیت حیوان شده و استانداردهای لازم برای داشتن برچسب ارگانیک را ندارند.  این درحالی است که تحت قوانین آزادی دینی در اتحادیه اروپا مسلمانان می توانند دام ها را به شیوه حلال ذبح کنند.

گفته می شود درحالی که حکم دادگاه به طور کلی ذبح  با تشریفات دینی را مدنظر قرار داده اما به نظر می رسد که هدف اصلی این حکم مسلمانان و ذبح حلال بوده است.

در سال های اخیر تلاش های زیادی از سوی اسلام ستیزان برای محدود سازی ذبح حلال به جریان افتاده و طرفداران حقوق حیوانات نیز به بهانه رنج کشیدن دام ها هنگام ذبح حلال، صدایشان را علیه آزادی دینی مسلمانان بلند کرده اند. این درحالی است که یکی از اصول اصلی ذبح اسلامی، کشتن سریع حیوان و جلوگیری از رنج کشیدن آن است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار