تاریخ انتشار :

سازمان امور اسلامی در مالزی (جاوی)

راه اندازی عابربانک های دریافت برنج رایگان در مساجد

سازمان امور اسلامی در مالزی (جاوی) اعلام کرد که قرار است عابربانک های دریافت برنج رایگان در ۸۵ مسجد مختلف در شهر کوالالامپور نصب شوند تا مردم بتوانند زکات ها و کمک های خیریه شان را از طریق آن ها به نیازمندان بدهند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) ، به نقل از theedgemarkets، سازمان امور اسلامی سرزمین های فدرال در مالزی (جاوی) ابراز امیدواری کرد که این نهاد قصد راه اندازی عابربانک های دریافت برنج رایگان در ۸۵ مسجد مختلف نصب کرده، تا مردم از اصناف و اقشار مختلف بتوانند مستقیما برنج رایگان دریافت کنند.

اقشار نیازمند جامعه کارت هایی دریافت کرده و می توانند هر هفته ۲ کیلوگرم برنج از طریق این عابربانک ها برداشت کنند.

محمد عجیب اسماعیل مدیر جاوی در این باره گفت: نصب این عابربانک ها قرار است در همایش بعدی کمیته مساجد در ماه آینده به بحث گذاشته شود. نخستین عابربانک کمک رسانی رایگان به نیازمندان در مسجد الاکرام نصب شده و هدف ما این است که این رویه را ادامه دهیم.

به گفته وی هزینه نصب هر عابربانک ۱۹ میلیون رینگیت است و این عابربانک ها دو عملکرد جداگانه دارند. در عملکرد اول نیازمندان می توانند به اندازه مورد نیازشان از آن ها برنج دریافت کرده و در عملکرد دوم، یک جعبه اهدای زکات و خیریه وجود دارد و مردم و سازمان ها می توانند از طریق آن کمک هایشان را ارائه دهند.

اسماعیل افزود: نهادها و شرکت هایی که بودجه های هنگفت دارند می توانند طبق مسئولیت اجتماعی شان عمل کرده و شرکای استراتژیک مساجد برای کمک رسانی به نیازمندان شوند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار