تاریخ انتشار :

اروپا

مبارزه استعمار گران غربی با اسلام با شیوه اسلام هراسی

اسلام هراسی،مشکلی است که به این سادگی ها از بین نمی رود و پیدا نکردن یک کلمه مثبت در مورد خاورمیانه و اسلام در رسانه های غربی شاهدی بر این مدعاست.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از « thearabweekly»، اسلام هراسی،مشکلی است که به این سادگی ها از بین نمی رود و پیدا نکردن یک کلمه مثبت در مورد خاورمیانه و اسلام در رسانه های غربی شاهدی بر این مدعاست.

در رسانه های اروپایی اسلام به عنوان دشمن ارزش های لیبرال و در نزاع با هویت آمریکا،انگلیس،فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی ترسیم می شود.

همین تبلیغات است که گروهی از افراد را تشویق به انجامن اقداماتی علیه مسلمانان می کند.

اسلام هراسان اسلام را دینی نامشروع و غیر قانونی می دانند چرا که به اعتقاد آنها اگرچه اسلام یک دین است اما بر خلاف سایر ادیان،هویتی تهدید کننده دارد به این دلیل که به طور ذاتی در مغایرت با ارزش های لیبرال قرار دارد.

دست این افراد در دست «برنارد لوئیس» ،مورخ بریتانیایی-آمریکایی و پدر اسلام هراسی مدرن است که می گوید دکترین اسلام ،مشکلات منحصر به فردی را برای ظهور تمدن جهانی به وجود می آورد.

اسلام هراسان مدعی اند که اسلام تنها دینی است که مانند مافیا عمل می کند و اگر شما حرف اشتباهی بزنید شما را خواهد کشت.«اریک زمور»،نویسنده فرانسوی یکی از افرادی است که هر خبری از جهان اسلام را تحریف می کند و به خورد شهروندان و سیاستمداران می دهد.

او زمانی گفت که هر فردی نام کوچک عرب در فرانسه داشته باشد به این معنی است که نمی خواهد در جامعه فرانسه ادغام شود.

بر اساس این گزارش،افزایش «پوپولیسم» و «ملی گرایی» در سراسر اروپا تنها آتش اسلام هراسی را شعله ور تر می کند.گزارش ها نشان دهنده افزایش ۵۶ درصدی خرابکاری های ضد اسلامی در انگلیس در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی است.

همچنین بر اساس این گزارش حدود ۶۰ درصد قربانی های حملات ناشی از تنفر در انگلیس زنان و ۸۰ درصد عاملان این اقدامات مردها بوده اند.در آمریکا هم سیاست های ضد اسلامی «دونالد ترامپ » رئیس جمهوری این کشور،جرائم ناشی از تنفر را علیه مسلمانان تا مرز هشدار بالا برده است.

بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی موسسه تحقیقاتی «پیو» در جولای ۲۰۱۷ روزهای اولیه ریاست جمهوری ترامپ دوران اضطراب آوری برای بسیاری از مسلمانان بود.

همچنین به گفته نیمی از مسلمانان آمریکا،مسلمان بودن در این کشور در سال های اخیر بسیار سخت شده است.۴۸ درصد از مسلمانان آمریکا هم گفته اند که در ۱۲ ماه گذشته حداقل یک مورد از اقدامات تبعیض آمیز علیه خود را تجربه کرده اند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار