تاریخ انتشار :

شهر سیاتل

تشکیل گروه اسلامی با نام «با مسلمانان غذا بخور»

یک گروه اسلامی با نام «با مسلمانان غذا بخور» توسط جامعه اسلامی شهر سیاتل در آمریکا تشکیل شده که با مردم ادیان و فرهنگ های مختلف سر میز شام نشسته و در فضای سالمی گفتگو می کنند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)    یک گروه از مسلمانان آمریکایی در شهر سیاتل از هموطنان خود برای صرف غذا و گفتمان میان ادیانی دعوت به عمل آورده است.

این گروه اسلامی با نام «با مسلمانان غذا بخور» توسط یک بانوی محجبه با نام فتیحه عباسی و همکارش الیاس عدن راه اندازی شده آن ها از مردم با تمامی اعتقادات مذهبی و فرهنگی دعوت می کنند تا سر میز شام با مسلمانان نشسته، رو در رو با آن ها به صرف شام، گفتمان سالم و محترمانه ای داشته باشند و درباره فرهنگ غنی اسلامی اطلاعات به دست آورند.

این شام های میان ادیانی همچنین فرصتی را در اختیار مسلمانان قرار می دهند تا روایت زندگی شان را با دوستان و غریبه ها به اشتراک بگذارند.

سازمان عام المنفعه مذکور نخستین با در سال ۲۰۱۷ توسط دو مسلمان ساکن سیاتل درست زمانی آغاز به کار کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از انتخابات، فرمان منع ورود مسلمانان به آمریکا را به اجرا گذاشت. این سازمان از آن زمان تاکنون شام های متعددی در کلیساها، سالن های اجتماعی و خانه های مردم برگزار کرده اند.

لازم به ذکر است که مسلمانان آمریکایی در عصر حاضر با مشکل اسلام هراسی رو به افزایش روبرو هستند. شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) یک نهاد حقوقی حامی مسلمانان در ایالات متحده اخیرا اعلام کرده و تبعیض و جرایم نفرت محور علیه مسلمانان در سه چهارم  آخر سال ۲۰۱۸، از ۸۳ درصد به ۲۱ درصد در مقایسه با یک چهارم اول سال افزایش داشته است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار