تاریخ انتشار :

ازدواج

گرایش بیشتر دختران مسلمان درغرب به ازدواج به سبک سنتی

یک گزارش سایت همسریابی اسلامی «مسلم مچ» اعلام کرده که دختران جوان مسلمان در کشورهای غربی گرایش بیشتری به ازدواج سنتی پیدا کرده و به عشق در نگاه اول اعتقاد ندارند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به گفته سایت همسریابی اسلامی «مسلم مچ» که امسال اعلام کرد بیش از ۱ میلیون کاربر جهانی دارد، دختران جوان مسلمان در کشورهای غربی بیشتر از گذشته به روند «ازدواج سنتی» گرایش پیدا کرده اند.

براساس گفته های این سایت، بسیاری از زنان مسلمان جوان به ازدواج سنتی گرایش پیدا کرده اند و این شیوه را عملی تر از پیدا کردن مستقیم همسر توسط خودشان و عاشق شدن می دانند. برخی از دختران نیز بر این باورند که ازدواج سنتی آسان تر بوده و با فشار کمتری مواجه هستند.

جسی قادری که در شهر نیویورک زندگی می کند و همسرش را از طریق ازدواج سنتی پیدا کرده می گوید: این شیوه در واقع یک سیستم غربالگری است. والدین شما فرد مشخصی را که ویژگی های مورد پسند شما را دارند به شما معرفی کرده و به این ترتیب کسانی که خود شما آن ها را دوست ندارید در مقابل تان قرار نمی گیرند.

شیانا ادکینز یک مسلمان دیگر می گوید: من هیچ پشیمان نیستم از اینکه سه سال پیش در یک ازدواج سنتی با همسرم آشنا شدم در حالی که پیش از آن سعی داشتم خودم یک زوج پیدا کنم.

وی گفت: هنگامیکه با همسر جدیدم آشنا شدم با خیال راحت و بدون تردید سئوالاتی را که می خواستم از او پرسیدم. پیش از آن ما هرگز همدیگر را ندیده  بودیم و شام نخورده بودیم اما من خصوصیات او را می دانستم و می دانستم که چند فرزند می خواهد و همان روز اول که همدیگر را دیدیم تصمیم به ازدواج گرفتیم.

ادکینز گفت: شاید فرآیند به ظاهر رومانتیکی نبود اما با نظارت یک روحانی دینی، با هم آشنا شدیم و ازدواج کردیم. عشق در نگاه اول نبود اما او مرد فوق العاده ای است که من به تدریج به عشقش دچار شدم. من خوشحالم که خدا این مرد را برای من آورده است.

یک دختر سی ساله مسلمان آمریکایی نیز گفت: این نوع ازدواج به دین معناست که خانواده به شما در یافتن همسر کمک می کنند نه اینکه ازدواج اجباری یا فاقد جاذبه دوجانبه باشد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار