تاریخ انتشار :

برنامه با هدف آشنایی و نزدیکی بیشتر ادیان و مذاهب

نخستین جلسه گفت‌و‌گوی ادیان منطقه «مونتی لوپا» در جنوب شهر مانیل فیلیپین

نگاه قرآن به ادیان مسیحیت و یهودیت طی مراسمی در کلیسای مورمون‌های شهر «مونتی لوپا» فیلیپین تبیین شد.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) از فیلیپین؛ نخستین جلسه گفت‌و‌گوی ادیان منطقه «مونتی لوپا» در جنوب شهر مانیل با حضور ۲۷ نفر از نمایندگان ادیان، مسئولان کلیساها، مقامات محلی و جیم فرِسندی (Jime Fresnedi) شهردار مونتی لوپا و به دعوت کلیسای مورمون‌ها در این شهر برگزار شد.

در این برنامه که با هدف آشنایی و نزدیکی بیشتر ادیان و مذاهب برگزار شد،

رایزن فرهنگی کشورمان طی سخنانی در این جلسه گفت: با توجه به انجام اقدامات افراط گرایانه با نام دین و جنایت علیه پیروان ادیان گوناگون، یافتن راهی مشترک برای تقویت نزدیکی و گفت‌و‌گوی میان ادیان ضروری است.

تبیین بیانات رهبر انقلاب

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره گفت‌و‌گوی، ادیان افزود: از نظر رهبر جمهوری اسلامی ایران، هدف این گفت‌و‌گوها رسیدن به نقطه مشترک و ساختن جهانی بهتر است.

جعفری ملک با بیان این که رایزنی فرهنگی ایران در مانیل یکی از اعضای سازمان گفت‌و‌گوی ادیان کلیسای کاتولیک فیلیپین (یونی هارمونی مانیلا) بوده و گفت‌و‌گوی ادیان را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران که کشوری شیعی است، به صورت دوره‌ای گفت‌و‌گوهای زیادی را با ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی انجام داده و اکنون خواستار حضور کلیسای کاتولیک فیلیپین در دور هفتم گفت‌و‌گو‌ها در تهران است و امیدواریم این درخواست به زودی محقق شود

جایگاه ادیان در قرآن

وی تأکید کرد: قرآن، تورات و انجیل را هم نور معرفی کرده است و آیات ۴۴ و ۴۶ سوره مائده«إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاهَ فِیهَا هُدًى وَ نُورٌ؛ ما تورات را که در آن رهنمود و روشنایى بود نازل کردیم»؛ «وَآتَیْنَاهُ الْإِنجِیلَ فِیهِ هُدًى وَنُورٌ؛ و به او انجیل را عطا کردیم که در آن، هدایت و نورى است» بر این مسئله اشاره دارد؛ زیرا این کتاب‌ها برنامه زندگی سعادتمندانه دنیا و آخرت انسان‌ها بوده است. انسان هر چه بیشتر به قوانین کتاب‌های آسمانی عمل کند، سعادت و کامیابی او در دنیا و آخرت افزون‌تر می‌شود.

 با اشاره به اعتقاد شیعیان به ظهور حضرت مهدی(عج) و بازگشت حضرت عیسی مسیح(ع) هنگام ظهور آن حضرت، گفت: ما مسلمانان شیعه بی صبرانه منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) پسر پیامبرمان حضرت محمد(ص) و عیسی مسیح(ع) برای برقراری صلح در سراسر جهان هستیم.

در ادامه الدر اووِن (Elder Owen) از رهبران کلیسای مورمون‌های فیلیپین با تأکید بر لزوم گفت‌و‌گوی ادیان گفت: همان‌گونه که رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد گفت‌و‌گو برای تأیید یا رد یک دین یا مذهب نیست؛ بلکه برای رسیدن به راه مشترک است و ما باید این گفت‌وگوها را ادامه دهیم.

خواهر «ژوزفین گودِز»( Josephine Gudes) از کلیسای مسیحی منطقه جنوب فیلیپین نیز تأکید کرد: با توجه به شرایط کنونی فیلیپین گفت‌و‌گوی میان ادیان از ضروریات همزیستی و رسیدن به صلح است . آنچه که باید برای ما مهم باشد ضرورت چنین نشست‌هایی برای رسیدن به نقطه مشترک دینی است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار