تاریخ انتشار :

اسلام هراسی در جمهوری سکولار آذربایجان،

شکنجه روحانی مسلمان آذربایجانی

مقام‌های زندان قوبوستان در جمهوری آذربایجان، یک روحانی منتقد و اسلام‌گرا را در شرایط بد حبس کرده و او را ساده‌ترین امکانات محروم کرده‌اند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) از زندان قوبوستان خبر می‌رسد که وضعیت جسمی حاج طالع باقرزاده که چند روزی است پس از هشدار های متعدد به اعتصاب غذا روی آورده است، به وخامت گراییده است. این روحانی مسلمان آذربایجانی به شدت تحت شکنجه های روحی و روانی قرار داشته و مدت هاست دسترسی به حمام و تلفن ندارد و پس از اعلام اعتصاب به خانواده وی نیز امکان ملاقات در زندان را نمی دهند. مسئولین زندان در اقدامی غیر انسانی، به سلول این بزرگ مرد مسلمان و فرزند آذربایجان، مجرمانی قاتل و جانی را منتقل نموده اند و وقایعی تاسف بار در زندان قوبوستان در جریان است.

مردم مسلمان ایران و بخصوص آذری زبانها به شدت نگران وضعیت حاج طالع باقرزاده و دیگر زندانیان اسلام گرا در جمهوری آذربایجان هستند. و چنین برخورد هایی با فعالان سیاسی در جمهوری آذربایجان غیر قابل درک و غیر قابل دفاع است. امروز پلیس و دادگاه ها در کشور مسلمان و شیعه جمهوری آذربایجان نباید در تشخیص دوست از دشمن اشتباه نمایند.

عزاداری برای امام حسین (ع)، اعتراض به فساد اداری و رشوه، سخنرانی و حمایت از حجاب و ترویج آن به عنوان یک حق الهی و مسائلی از این قبیل، بر اساس آزادی های فردی، اجتماعی و سیاسی در اسلام و حتی در قوانین حقوق بشری اقدام علیه امنیت ملی یک جامعه و یا کشور نبوده و بلکه چنین فعالیت هایی در کشوری چون جمهوری آذربایجان با پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی تشیع، دقیقاً در راستای امنیت ملی این کشور خواهد بود، مگر آنکه حاکمیت، منافع خود را برخلاف توقعات دینی و تاریخی مردم این کشور تعریف کرده باشد.

امروز باید انسانهایی که در این دنیای مادی به جای رقص و شرابخواری و خوشگذرانی و گوش دادن صد باره به آواز تکراری خواننده ای سرمست، از خدا، از حجاب و حقوق الهی و از پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار صحبت میکنند مورد توجه و قدر شناسی قرار گیرند، نه اینکه در دومین کشور شیعه جهان، مورد بی توجهی و بلکه مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گیرند.

اسلام گرایانی چون حاج طالع باقرزاده از انسانیت، عدالت، شرف، اسلام و حجاب صحبت، و از آن دفاع می کنند و این کار یک ارزش است و متهم نمودن، برچسب زدن و زندانی و شکنجه نمودن چنین انسانهای شناخته شده ای با سابقه ای روشن و پاک، نتیجه ای جز ایجاد نارضایتی جدی در بین مردم مسلمان این کشور و سایر کشور های مسلمان منطقه نخواهد داشت و البته برخورد های غیر انسانی و ظالمانه مسئولین زندان، اشتباه و گناهی نابخشودنی و غیر قابل گذشت است.

نا گفته نماند از طرف اداره مسلمانان قفقاز نیز که رئیس آن، تساهل را جاری در خون مردم جمهوری آذربایجان می داند، هیچ گونه حمایت و حتی اظهار نظری در خصوص وقایع جاری زندانهای آذربایجان شنیده نمی شود. رئیس اداره مسلمانان قفقاز که جمهوری آذربایجان را «مرکز چند فرهنگ گرایی» دنیا معرفی می کند و به دنبال ترویج همبستگی انسانی به جای همبستگی اسلامی است در خصوص این ظلم ها و شکنجه ها در زندانهای جمهوری آذربایجان سکوت پیشه کرده است و البته از کوزه همان تراود که در اوست. ظاهراً این اداره مامور حفظ ظاهر و پوسته‌ای از دین در جمهوری آذربایجان شده است و کاری با مسائل جدی ومشکلات عمیق اسلامگرایان و مردم مسلمان این کشور ندارد.

امیدواریم چنین برخوردهای سخیف و دور از انتظار در مواجهه با فرزندان مسلمان جمهوری آذربایجان، کنار گذاشته شود و در شرایطی که به بهانه های گوناگون مانند مناقشه قره‌باغ یا رژیم حقوقی دریای خزر، زمزمه های جدیدی از حضور و نفوذ بیگانگان در منطقه قفقاز شنیده می شود، حاکمیت جمهوری آذربایجان با اتکا به مردم و جوانان مسلمان این کشور در راستای آزادی قره باغ کوهستانی قدم هایی جدی برداشته و به جای شکنجه اسلامگرایان در برابر بیگانگان و اشغالگران قره باغ قدرت نمایی کند.

منبع: مشرق

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار