تاریخ انتشار :

کانادا

روز درهای باز در مرکز اسلامی شهر کلونا در کانادا

مسجد شهر کلونا، یکی از مراکز اسلامی در منطقه اکاناگان مرکزی در جنوب استان بریتیش کلمبیا در کانادا، اخیرا اعلام کرده که به دیگر مساجد برای برگزاری روز درهای باز می پیوندند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از kelownacapnews، مرکز اسلامی شهر کلونا در کانادا، روز درهای باز برگزار می کند. درحالی که برپایی مراسم متعدد «درهای باز مساجد» هم اکنون به شیوه مناسبی برای تعامل و تقویت روابط دوستانه میان مسلمانان و غیرمسلمانان در سرتاسر جهان به ویژه کشورهای آمریکایی و اروپایی تبدیل شده، مسجد شهر کلونا، واقع در منطقه اکاناگان مرکزی در جنوب استان بریتیش کلمبیا، به همراه دیگر مساجد این استان در ۱۶ فوریه برای نخستین بار روز درهای باز برگزار می کند.

مساجد دیگری از جمله مساجد شهرهای ریچموند، مرکز شهر ونکوور، بورنبی، سوری، ابوتسفورد، ویکتوریا، پرنس جورج و کاملوپس پیش از این از برگزاری مراسم روز درهای باز خبر داده بودند.

برگزارکنندگان اعلام کرده اند که شرکت در این گردهمایی، چه برای مسلمانان و چه غیرمسلمانان، چه کسانی که پیش از این به مساجد رفته اند و چه کسانی که تاکنون پای در هیچ مسجدی نگذاشته اند، فرصت مناسبی برای آشنایی با اسلام و مسلمانان محسوب می شود. داوطلبان به بازدیدکنندگان در آشنایی با بخش های مختلف مسجد، تور مسجدشناسی و آشنایی با اسلام و مسلمانان کمک رسانی خواهند کرد و از شرکت کنندگان در مراسم به صرف شیرینی و خوراکی های لذیذ پذیرایی خواهد شد.

مرکز اسلامی کلونا همچنین فعالیت هایی چون حنای اسلامی و حجاب گذاری برای زنان و کودکان در نظر گرفته است. شرکت در این مراسم برای عموم رایگان بوده و از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر ۱۶ فوریه برپا خواهد بود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار