تاریخ انتشار :

دانشگاه نیویورک (ان.وای.یو)

افتتاح نخستین سالن غذاخوری تماما حلال در دانشگاه نیویورک

سالن غذاخوری حلال لیپتون، نخستین سالن غذاخوری تماما حلال در دانشگاه نیویورک افتتاح شده و تنها غذاهای اسلامی با ذبح حلال در این سالن به مشتریان ارائه می شود.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از thevillager، نخستین سالن غذاخوری تماما حلال در دانشگاه نیویورک در آمریکا افتتاح شد.

این سالن غذاخوری حلال با قوانین شریعت اسلامی فعالیت دارد و به گفته مرکز اسلامی در دانشگاه نیویورک (ان.وای.یو) نخستین مکان غذاخوری اختصاصی در یک دانشگاه بزرگ شمال آمریکا می باشد که دارای گواهی نامه حلال از سازمان «اتحادهای استانداردهای غذای حلال آمریکا» است.

این سازمان حلال با نام مخفف (حفسا)  موادغذایی و محصولات آماده شده در این آشپزخانه ها را تحت نظارت دارد و از عدم استفاده از مشروبات الکلی یا گوشت خوک اطمینان حاصل می کند. از دیگر فعالیت های سازمان نظارت بر شستشوی پاکیزه محل های آشپزی و فراهم سازی امکانات آموزشی برای کارکنان، ممیزی منظم تسهیلات و گذاشتن سرپرست در محل می باشد.

سالن غذاخوری حلال لیپتون در ان.وای.یو، به سبک بوفه، برای صبحانه، نهار و شام خدمات رسانی می کند. این سالن غذاخوری همچنین یک فروشگاه کوچک دارد که تنها کالاها با گواهینامه حلال و اسلامی را به مشتریان ارائه می دهد.

خالد لطیف امام جماعت در مرکز اسلامی این دانشگاه در بیانیه ای گفت: سالن غذاخوری حلال لیپتون سنگ بنای مهمی برای جامعه ما محسوب می شود. من شخصا این فرصت را به دست آوردم که غذای ملایمی در این سالن بخورم و جدا از اینکه غذا خوشمزه بود، نمای بسیار زیبایی نیز داشت.

لطیف افزود: ما در مرکز اسلامی امیدواریم که چنین تسهیلاتی بیشتر ساخته شده و رشد پیدا کنند و شاهد برآورده شدن نیازمندی های جامعه متنوع در دانشگاه باشیم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار