تاریخ انتشار :

یورام فان کلاورن؛

نماینده سابق حزب راست افراطی هلند؛حین تحقیقات برای نگارش کتابی بر ضد اسلام مسلمان شد

یک نماینده سابق پارلمان هلند که پیشتر از افراد نزدیک به خیرت ویلدرس، سیاستمدار اسلام ستیز این کشور به شمار می رفت از گرویدن خود به اسلام خبر داد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  یورام فان کلاورِن، سیاستمدار چهل ساله و نماینده سابق حزب راست افراطی هلند در گفتگو با روزنامه ان ای سی NRC اعلام کرد که در حین تحقیقات برای نگارش کتابی بر ضد اسلام به این دین گرویده است.

وی در ادامه تاکید کرد که در پی این تحول درونی سرنوشت کتاب یاد شده تغییر پیدا کرده و به مرجعی برای ارائه استدلال جهت مقابله با انتقاد های مطرح شده از سوی افراد غیر مسلمان بر ضد این دین تبدیل شده است.

فان کلاورن در ادامه تصریح کرد: «اگر هر آنچه تاکنون نوشته ام حقیقی است، که فکر می کنم اینگونه است، پس من عملا یک مسلمان هستم.»

آقای کلاورن روز دوشنبه نیز در گفتگو با یک شبکه رادیویی دولتی در هلند از تحول درونی خود خبر داده و اعلام کرده بود که اواخر ماه اکتبر به دین اسلام گرویده است.

یورام فان کلاورن پیش از این به عنوان نماینده تشکل دست راستی «حزب برای آزادی» به مدت هفت سال مبارزه ای سخت و پیگیرانه را بر ضد اسلام در مجلس سفلی پارلمان هلند بر عهده گرفته بود.

ممنوعیت برقع و مناره از جمله خواسته های ابتدایی اعلام شده از سوی «حزب برای آزادی» است که ریاست آنرا خیرت ویلدرس، سیاستمدار و اسلام ستیز سرشناس هلندی بر عهده دارد.

به نوشته روزنامه «آلخمین داخبلاد» این حزب پوپولیستی ضمن طرح مطالبات ضد اسلام خود به صراحت اعلام کرده است که اسلام نبایست جایگاهی در هلند جایگاهی داشته باشد و در صورت لزوم باید محدودترین فضا را در اختیار این دین قرار داد.

رسانه های هلندی با انتشار گسترده خبر مسلمان شدن یورام فان کلاورن اعلام کرده اند که گرویدن وی به دین اسلام کلیه دوستان و دشمنانش را متعجب کرده است.

فان کلاورن در سال ۲۰۱۴ پس از اظهارات جنجالی رئیس «حزب برای آزادی» در باره مهاجران خارجی به همکاری با خیرت ویلدرس پایان داد و سپس با تاسیس حزب «برای هلند» به مبارزات خود بر ضد اسلام ادامه داد.

نماینده سابق پارلمان هلند در پی کسب نتایج نا امید کننده در انتخابات قانونگذاری سال ۲۰۱۷ به کلی از فعالیت در عرصه سیاسی کشورش خارج شد.

یورونیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار