تاریخ انتشار :

کالج کیانو در فورت مک موری در آلبرتا

برگزاری روز جهانی حجاب در کالج کیانو آلبرتا

در مراسمی که در کالج کیانو در فورت مک موری در آلبرتا برگزار شد، غیرمسلمانان فرصتی به دست آوردند تا با حجاب اسلامی آشنایی پیدا کرده و پاسخ پرسش هایشان درباره اسلام و مسلمانان را به دست آوردند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از fortmcmurraytoday، مسلمانان کالج کیانو واقع در فورت مک موری، یک ناحیه شهری در استان آلبرتای کانادا اقدام به برگزاری روز جهانی حجاب کردند تا به این طریق با کلیشه های ضدمذهبی علیه حجاب اسلامی مبارزه کنند.

این مراسم نخستین بار شش سال پیش در فورت مک موری برگزار شد و در آن زنان غیرمسلمان توانستند فرصتی داشته باشند تا حجاب اسلامی را امتحان کرده و هر سئوالی که در خصوص اسلام، مسلمانان و حجاب اسلامی دارند بپرسند.

ملک خان، رئیس و یکی از بنیانگذاران این نشست گفت: این گردهمایی از اهمیت بالایی برخوردار است و به آموزش، ایجاد پل میان ادیانی و توسعه آگاهی مذهبی کمک می کند.

ملک خان گفت که ۹ سال پیش حجاب گذاشتن را آغاز کرده و افزود: زمانی که به سفر حج رفتم یک بخش جدید از زندگی برای من آغاز شد و تصمیم گرفتم حجاب گذاشتن را آغاز کنم. من می خواستم زمانی که ذهن و روحم تماما تسلیم این تصمیم شد، حجاب بگذارم.

اسما آمونه، داوطلب ۲۵ ساله در این مراسم برای دومین سال گفت: هدف ما بیداری اسلامی است. من کلاس دهم حجاب را آغاز کردم. پیش از آن اعتماد به نفس کافی نداشتم و می خواستم به عنوان یک نوجوان با جامعه همراه شوم زیرا حجاب نژادپرستی و تبعیض را علیه من ترویج می داد، اما اکنون که اعتماد به نفس کافی دارم با سربلندی حجاب می گذارم.

وی افزود: از بچگی شاهد سوءبرداشت های زیادی در رسانه های خبری علیه اسلام بودم و همیشه از هویت خودم شرم می کردم، اما وقتی دینم و هویت مذهبی خودم را شناختم این به من کمک کرد که با اعتماد به نفسی که برای خودم ایجاد کردم به حجاب روی بیاورم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار