تاریخ انتشار :

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان

انتشار کتاب موقعیت و حقوق زنان در اسلام به زبان آلمانی

«زنان و اقتصاد در اسلام» نوشته خانم جولیا شولنبرگ(Julia Schulenburg​)، نویسنده آلمانی است که اطلاعاتی درباره دین اسلام در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  این کتاب ۱۱۹ صفحه دارد و در سال ۲۰۱۸ میلادی به زبان آلمانی در آلمان چاپ و منتشر شده است.

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان با معرفی این کتاب آورده است: قرن‌ها، کشورهای غربی با مسلمانان و کشورهای اسلامی در ارتباط بودند. اسلام حتی به اندلس در جنوب اسپانیا نیز رسید. اما در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی، هجوم ناگهانی کارگران خارجی اهل ترکیه، مراکش و تونس به آلمان سبب شد که ارتباط میان مسلمانان و غیرمسلمانان بیشتر شود.

مهاجرت به آلمان در سال‌های اخیر نیز افزایش یافته است و بسیاری برای فرار از جنگ، کار، تحصیل و یا پیوستن به خانواده به این کشور مهاجرت کرده‌اند. علیرغم دیدگاه‌های بسیار منفی که درباره اسلام در رسانه‌های آلمان وجود دارد، ارتباط میان مسلمانان و شهروندانی آلمانی رو به رشد است. البته هنوز هم ژرمن‌ها درباره دیدگاه اسلام به برخی موضوعات مانند حقوق زنان پیش‌داوری دارند.

استناد به قرآن و سنت

برای نگارش «زنان و اقتصاد در اسلام» از آیات قرآن و سنت پیامبر(ص) استفاده شده است. هدف از نگارش این کتاب، ایجاد تصویر واقع‌بینانه و درست درباره اسلام و همچنین از بین‌‌بردن سوء تفاهمات موجود است.

بدین منظور، دو جنبه اجتماعی اسلام در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. نخستین جنبه اجتماعی که در این کتاب به آن اشاره شده، موقعیت و حقوق زنان در اسلام است که شهروندان آلمان و بسیاری از کشورهای اروپایی، نسبت به آن پیش‌داوری دارند.

همچنین در این کتاب سبک اقتصاد اسلامی با ویژگی‌های اجتماعی و اخلاقی آن نیز به عنوان یکی دیگر از جنبه‌های اجتماعی اسلام مورد بررسی قرار گرفته است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار