تاریخ انتشار :

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

تبلیغ معارف و تعلیمات دین اسلام توسط انجمن زنان نیجریه

خانم حلیمه جبرئیل، رئیس انجمن زنان مسلمان نیجریه، در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در ابوجا گفت: یکی از رسالت‌ها و وظایف مهم این انجمن تبلیغ معارف و تعلیمات دین اسلام است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در راستای گسترش روابط رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه با انجمن‌ها و سمن‌های تأثیرگذار این کشور، سیدمحمود عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی ایران در ابوجا، ضمن حضور در فدراسیون انجمن زنان نیجریه، با حلیمه جبرئیل، رئیس و اعضای فدراسیون انجمن زنان مسلمان نیجریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

عظیمی‌نصرآبادی با اشاره به جایگاه و نقش رفیع زنان در جامعه اسلامی اظهار کرد: زنان تقریباً نیمی از جمعیت هر جامعه را به خود اختصاص می‌دهند و بنا بر تعالیم اسلامی از جایگاه ویژه و بسیار رفیعی در ابعاد فردی و اجتماعی برخوردارند.

 

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: زنان مسلمان در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر انجام وظیفه خطیر مادری، که بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین رسالت بانوان است، نقش خود را در اداره خانواده و مسئولیت‌های اجتماعی به خوبی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با ارائه آماری از نقش زنان در جامعه اسلامی ایران گفت: زنان ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان با الهام از تعالیم اسلامی و حفظ حجاب و عفاف خود در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی و مدیریتی حضوری فعال داشته‌اند.

عظیمی‌نصرآبادی ضمن تقدیر از فعالیت فدراسیون انجمن زنان مسلمان نیجریه، ارتقای روابط با این انجمن را علاقه‌ نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه اعلام کرد.

خانم حلیمه جبرئیل هم در سخنانش تأکید کرد: یکی از رسالت‌ها و وظایف مهم این انجمن تبلیغ معارف و تعلیمات دین اسلام است که با بهره بردن از مبلغان و مربیان مجرب دینی تقریباً در تمامی ایالت‌های نیجریه حتی در مناطق دورافتاده و روستاها به انجام این رسالت می‌پردازیم و دختران جوان و زنان را با احکام و تعالیم اسلامی آشنا می‌کنیم.

وی خواستار توسعه روابط دوسویه و ارتباط مؤثر با انجمن‌ها و مؤسسات ایرانی و استفاده از تجربیات طرفین در ارتقای فعالیت‌ها و ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار