تاریخ انتشار :

اینترنت حلال در مالزی

طراحی مرورگر اسلامی و حلال «سلام وب»

مرورگر اسلامی و حلال «سلام وب» که توسط مالزی و برای گوشی های همراه طراحی شده، صفحات وب را به سه دسته مناسب، نامناسب و خنثی تقسیم کرده و در صورت مراجعه به صفحات مضر، هشدار می دهد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از straitstimes، مالزی مرورگر اسلامی با نام «سلام وب» را به بازار عرضه می کند. این مرورگر اسلامی که به نام «اینترنت حلال» نامگذاری شده است از فیلترهای محتوایی تحت نظارتی استفاده کرده و صفحات وب را  به صورت سه دسته مناسب، نامناسب و خنثی علامت گذاری می کند. کاربران در صورتی که به سایت های قمار یا پورنوگرافی مراجعه کنند، هشدار دریافت خواهند کرد.

“سلام وب”، یک مرورگر گوشی همراه، برای ایجاد یک فضای مسلمان پسند در اینترنت طراحی شده است.

به گفته حسنی زرینه محمد خان، از مجریان این طرح، این مرورگر که شامل بخش های مختلف مربوط به پیام رسانی، اخبار و دیگر قابلیت های فضای مجازی می باشد، برای مسلمانان آسیایی ساکن مناطق اندونزی و مالزی طراحی شده است. این مرورگر همچنین زمان های اقامه نماز و قبله نما دارد.

وی امیدوار است این مرورگر بتواند سرانجام حداقل ۱۰ درصد جمعیت ۱٫۸ میلیاردی جمعیت مسلمانان جهان را به خودش جذب کند.

خان خاطر نشان کرد یکی از بزرگترین چالش هایی که بیشتر شرکت های بزرگ مرورگر و شبکه های مجازی از جمله فیس بوک و گوگل با آن روبرو هستند، عدم توانایی و تلاش آنان در مقابله با محتوای مضر و اطلاعات و داده های غلط می باشد.

حسنی زرینه گفت: ما می خواهیم اینترنت را جای بهتری تبدیل بسازیم. ما می دانیم که اینترنت خوب و بد دارد به همین سبب نیز سلام وب پنجره ای می سازد تا شما تنها خوب ها را در آن ببینید. هرچند مرورگر ما برای مسلمانان طراحی شده ولی هر کسی می تواند از آن استفاده کند.

گفتنی است گروه حقوق بشر سازمان عفو بین الملل با بررسی تعاملات متخاصم در فضای مجازی به این نتیجه رسیده که توییتر «یک فضای مسموم» برای زنان محسوب می شود.

این موسسه مصداق‌های فعالیت‌های مغایر با شرع اسلام مانند قماربازی، شراب‌خواری، مواد غذایی حرامی مانند گوشت خوک، مسایل ضد اخلاقی و تبادلات مالی حرام و غیر مجاز از نظر دین اسلام را مشخص می‌کند

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار