تاریخ انتشار :

معاون رئیس جمهور اندونزی

۸۰۰ هزار مسجد در اندونزی فعالیت دارند

یوسف کالا معاون رئیس جمهور اندونزی و مدیر شورای مساجد ضمن اعلام اینکه اندونزی هم اکنون حداقل ۸۰۰ هزار مسجد دارد، از افزایش تعداد مساجد در این کشور خبر داد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از antaranews، تعداد مساجد در اندونزی به سرعت رو به افزایش است.

یوسف کالا معاون رئیس جمهور اندونزی و مدیر شورای مساجد این کشور ضمن اعلام این خبر، گفت: تنها خدا تعداد مساجد در اندونزی را می داند، در چندین سخنرانی تعداد مساجد این کشور یک  میلیون اعلام شده، اما باور همه در این است و من همیشه می گویم که ما ۸۰۰ هزار مسجد داریم، این پیشرفت فوق العاده ای بوده است.

کالا در سخنرانی افتتاحیه اجلاس ملی هماهنگی شاخه زنان مسلمان انجمن نهضت العلمای اندونزی، بزرگترین سازمان اسلامی این کشور در روز گذشته ضمن اعلام این خبر، گفت: با ۸۰۰ هزار مسجد در سرتاسر کشور، هر ۲۲۵ نفر مسلمان در اندونزی یک مسجد برای خودشان دارند. مساجد برای همه مسلمانان چه در فروشگاه ها، ادارات و مدارس در دسترس هستند.

وی افزود: یک بازارچه اگر مسجد داشته باشد، مسلمانان خریدار  بیشتری را به خود جذب خواهد کرد. این روزها یک بازار برای مسلمانان زمانی جذاب تر است که یک مسجد بزرگی در طبقه بالایی داشته باشد، تا بازدیدکنندگان آن بتوانند به راحتی نمازهای جمعه و نمازهای مغرب شان را در آنجا اقامه کنند و ما قدردان این حقیقت هستیم که کشور اندونزی به سوی این تغییرات پیش می رود.

گفتنی است، تقریبا ۹۰% جمعیت ۲۶۰ میلیونی اندونزی را مسلمانان تشکیل می دهند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار