تاریخ انتشار :

سریلانکا

افزایش تورهای بازدید از مساجد در کشور سریلانکا

در آخرین تور بازدید و مراسم میان ادیانی در مسجد جامع کلمبو، پایتخت تجاری سریلانکا نزدیک به ۸۰۰ نفر حضور داشتند و به نظر می رسد تورهای بازدید از مساجد در این کشور به سرعت رواج می یابند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از colombogazette، تورهای بازدید از مساجد در کشور سریلانکا در جنوب آسیا اخیرا رواج پیدا کرده و با استقبال روبرو می شوند.

آخرین تور بازدید از مسجد و مراسم درهای بار ۲۲ ژانویه در مسجد جامع شهر کلمبو، پایتخت تجاری سریلانکا برگزار شده و نزدیک به ۸۰۰ نفر از اعضای پیروان ادیان مختلف در این مراسم حضور یافتند.

در این تور بازدید شرکت کنندگان از بخش های مختلف این مسجد زیبا دیدن کردند، هدف از برگزاری این رویداد از بین بردن سوءبرداشت ها پیرامون دین اسلام اعلام شده، شرکت کنندگان هم چنین نام هایشان را به خوشنویسی زیبای عربی دریافت کرده، از غذاهای سنتی اسلامی لذت برده و کودکان و بانوان حنای اسلامی را تجربه کردند.

گفتنی است نخستین بار مرکز مطالعات اسلامی تور بازدید از مسجد جامع وکاندا در شهر کلمبو را در سال ۲۰۱۴ برگزار کرد و از آن زمان تاکنون، بازدید از مساجد توجه زیادی به خود جلب کرده و در این میان مساجد مختلف در بخش های متعدد جزیره از جمله کلمبو، کندی، برروالا، آکورانا، گومپلا و پوتوویل تورهای مختلف بازدیدی برگزار کرده اند. به گفته یک قائم مقام مسئول در این مرکز، قرار است تورهای بازدید بیشتری در مساجد برگزار شوند.

عاصف حسین این مقام مرکز گفت که این سازمان حمایت های زیادی از سوی بانیان مساجد و سازمان های دینی در این رابطه در قسمت های مختلف جزیره دریافت کرده است.

حسین گفت: چند سال پیش ما به سختی می توانستیم بانیان مساجد را قانع کنیم که با این طرح همراه شوند اما امروز آن ها مصرانه درخواست دارند که ما برنامه های تور بازدیدی در بخش های مختلف کشور برگزار کنیم و ما حقیقتا از پس این همه تقاضا بر نمی آییم، با این حال برنامه هایی را برای امسال خواهیم داشت.

وی افزود: علمای دینی نیز بسیار حمایت کرده و در واقع در تورهای بازدیدی به عنوان هدایت کننده گروه ها نقش ایفاء خواهند کرد، از همه مهمتر اینکه مردم و پیروان ادیان دیگر واکنش بسیار خوبی به این مراسم ها نشان داده اند و کنجکاو و مشتاقانه برای دیدن مساجد حضور می یابند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار