تاریخ انتشار :

مصر

برگزاری اولین جشنواره همکاری اسلامی در قاهره

نخستین دوره جشنواره همکاری اسلامی اوایل ماه آینده در قاهره پایتخت مصر برگزار می شود.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از خبرگزاری بین المللی اسلامی، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی نخستین جشنواره ای این سازمان را به میزبانی قاهره ازپنجم تا نهم فوریه ۲۰۱۹ میلادی برگزار می کند.

العثیمین افزود: طرح این جشنواره برگرفته از تمایل سازمان همکاری اسلامی برای نزدیک سازی ملتهای کشورهای عضو و جوامع اسلامی در کشورهای غیر عضو است.

وی ادامه داد: این جشنواره فرصتی برای تعامل ملت های جهان اسلام در زمینه فکری، سیاسی و اجتماعی و نمایش فولکلور و محصولات و غذاهای محبوب است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: نقش این جشنواره تقویت همبستگی براساس وحدت عقیده، تنوع عادات و سنن، زبانها و میراث عای مردمی است . همچنین این جشنواره به توسعه همکاری اسلامی مشترک، معرفی این سازمان به عنوان دومین سازمان بین المللی بزرگ پس از سازمان ملل متحد و تبیین نقش و فعالیت ها و اهداف آن در خدمت به جهان اسلام و بشریت منجر می شود.

العثیمین افزود: هدف این دبیرخانه از برپایی این جشنواره ایجاد فرصت برای همه کشورهای عضو به منظور مشارکت درمیزبانی این رویداد دوره ایاست تا جنبه های زندگی، خلاقیت ها، تنوع عوامل و دستاوردها را برای تقویت وحدت و همبستگی جهان اسلام در سطح مردم نشان دهند.

همچنین این جشنواره ارزش های اسلامی و انسانی را که در طول جشنواره به تسامح و همزیستی، دوری از افراط گری فرامی خواند، تحکیم می بخشد.

نخستین دوره جشنواره سازمان همکاری اسلامی شامل برپایی نمایشگاه های حرفه های سنتی و قدیمی، عرضه لباس های سنتی، هنرهای تجسمی، برگزاری همایش های اندیشه ای، فرهنگی، نمایش های فولکلور، شب های شعر، ماراتون ورزشی، سفر های گردشگری در قاهره است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار