تاریخ انتشار :

دکتر جرالد اف. دریکز

روانشناس و مبلّغ مسیحی که مسلمان شده بود درگذشت

یک مبلغ مذهبی مسیحی که پس از آشنایی با اسلام، مسلمان شده بود، با به جای گذاشتن کتب مذهبی زیادی در خصوص هر دو دین اسلام و مسیحیت، دار فانی را وداع گفت.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam نوشت، یک مبلغ مذهبی مسیحی گرویده به دین اسلام درگذشت. دکتر جرالد اف. دریکز، مبلغ مسیحی که مسلمان شده بود، با به جای گذاشتن گنجینه ای از کتب مذهبی در رابطه با دین اسلام و ادیان تطبیقی دار فانی را وداع گفت.

یک مسلمان آمریکایی ساکن نیوجرسی ضمن تسلیت و انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی نوشت: امت دانش بسیاری از ایشان هم در رابطه با اسلام و هم مسیحیت و دین آموختند.

گفتنی است دکتر دریکز، لیسانس هنری فلسفه از دانشگاه هاروارد، فوق لیسانس الهیات از هاروارد، فوق لیسانس روانشناسی بالینی کودک از دانشگاه دنور و مدرک دکترای روانشناسی از دانشگاه دنور داشت. وی در سال ۱۹۶۹ مدرس تبلیغی مسیحیت را از کلیسای متدویست دریافت کرده و در سال ۱۹۷۲ به یک مبلغ مذهبی برای این کلیسا تبدیل شد با این حال تلاش های وی برای یافتن حقیقت سبب شد که در سال ۱۹۹۳ به دین اسلام گرویده و به تحصیل در مطالعات اسلامی روی بیاورد.

وی نویسنده یا همکار نویسنده بیش از ۶۰ مقاله منتشر شده در علوم رفتاری (به ویژه در رابطه با پزشکی روانشناسی)، بیش از ۱۴۰ مقاله منتشر شده در رابطه با اسب عربی و تاریخچه آن، و بیش از ۲۲۰ مقاله منتشر شده و رسمی در رابطه با موضوع اسلام، دین تطبیقی و آموزش خصوصی اسلامی در آمریکا می باشد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار