تاریخ انتشار :

استان سیبو، فیلیپین

مسلمان شدن زن سالمند فیلیپینی

صفحه فیس بوک آکادمی آموزش و تحقیقات اسلامی بریتانیا (ایرا) در صفحه فیس بوکش اعلام کرد که یک زن سالمند ۹۰ ساله با همکاری یکی از فعالان این سازمان، به دین اسلام گرویده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  یک پیرزن ۹۰ ساله در استان سیبو واقع در مرکز فیلیپین، با گفتن شهادتین در همکاری با یکی از علمای مسلمان متعلق به آکادمی آموزش و تحقیقات اسلامی مستقر در بریتانیا(ایرا) به دین اسلام گرویده است.

صفحه ایرا در فیس بوک گزارش داد: سپاس خدای متعال، این زن سالمند علی رغم مشکلاتی که به آن ها روبرو بود، تصمیم گرفت به دین اسلام بپیوندند.

گفته می شود  اسلام آوردن این پیرزن بخشی از پروژه «دعوت» این سازمان تبلیغی اسلامی می باشد. بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی گرویدن او را به اسلام در اینترنت تبریک گفتند.

* سابقه جالب و قابل تامل اسلام آوردن در فیلیپین

نوامبر سال گذشته نیز یک تیم از مسلمانانی که به این سازمان همکاری داشتند شاهد پیوستن تمامی اعضای یک روستا در یکی از جزایر مرکزی فیلیپین به دین مبین اسلام بودند. دسامبر همان سال نیز ۵۹ نفر از اعضای روستای دیگری در جزیره فیلیپینو در سیبو، پس از شنیدن سخنرانی یک عالم اسلامی با موضوع «چرا اسلام دین منتخب می باشد؟»، همگی یک جا مسلمان شدند.

لازم به ذکر است منطقه جنوبی غنی از مواد معدنی میندانائو، محل تولد اسلام در فیلیپین بوده و هم اکنون دارای ۵ میلیون مسلمان است، اسلام نخستین بار در قرن سیزده و تقریبا ۲۰۰ سال پیش از مسیحیت به فیلیپین رسیده است.

گفته می شود مسلمانان تقریبا ۸ درصد جمعیت فیلیپین را به خود اختصاص می دهد که اکثریت آنان کاتولیک هستند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار