تاریخ انتشار :

رهبر مسیحیان ارتدوکس سوریه: هر روز قرآن می خوانم

بطریک یازجی گفت: به عنوان یک رهبر مسیحی، علاقمندانه و هر روز، آیاتی از قرآن را می‌خوانم و از کتاب مقدس مسلمانان استفاده می‌کنم.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) «محمدهادی تسخیری» وابسته فرهنگی ایران در سوریه با بطریک یوحنا العاشر یازجی، رهبر مسیحیان ارتدوکس سوریه دیدار کرد. تسخیری در این دیدار میلاد حضرت مسیح(ع) و فرارسیدن سال نوی میلادی را تبریک گفت و از رهبر مسیحیان ارتدوکس سوریه برای شرکت در کنفرانس «امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان» در مشهد مقدس، دعوت کرد.

بطریک یازجی در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران از روز اول پیروزی بر عامل محبت و همزیستی مسالمت‌آمیز بین اتباع ادیان و مذاهب مختلف تأکید کرد و روابط حسنه با همه افراد که دارای اعتقادات و مذاهب مختلف بودند را برقرار کرد.  این همان چیزی است که دشمن صهیونیستی غاصب از آن می‌ترسد.

وی افزود: ما دشمنان مشترک داریم؛ مثلاً در این بحران سال‌های اخیر در سوریه و کشورهای منطقه، فقط مسلمانان هدف تروریست‌ها نبودند؛ بلکه مسیحیان نیز بسیار آسیب دیدند و کلیساهای آنها تخریب شد و شهدای فراوانی دادند.

بطریک یازجی همچنین در بخشی از سخنانش اظهار کرد: به عنوان یک رهبر مسیحی، علاقمندانه و هر روز، آیاتی از قرآن را می‌خوانم و از کتاب مقدس مسلمانان استفاده می‌کنم.

منبع: مهر

اشتراک گذاری :

,


آخرین اخبار