تاریخ انتشار :

گردشگری حلال

ساخت هتل های حلال برای گردشگران مسلمان در ژاپن

سیل گردشگران مسلمان به ژاپن باعث شده رستوران‌های حلال و هتل‌های منطبق با اصول شریعت اسلامی در این کشور رونق بگیرد

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمان ها)  به نقل از پایگاه خبری ان‌اس‌تی؛ ژاپنی‌ها برای برآورده کردن نیازهای گردشگران مسلمان، هتل‌هایی متناسب با نیازهای روزمره آنان ساخته‌اند.
در فرودگاه‌های بین‌المللی ژاپن نیز غذاهای حلال وجود دارد و برنامه‌هایی برای انطباق بیشتر این فرودگاه‌ها با نیازهای مسافران مسلمان در آینده تدارک دیده شده است.
ماه گذشته ژاپن نخستین نمایشگاه مد لباس زنان مسلمان را برگزار کرد و همزمان با آن نمایشگاه محصولات حلال در توکیو برگزار شد. در این نمایشگاه ۱۰ موسسه فعال در عرصه محصولات حلال که بیشتر سنگاپوری بودند، محصولات خود را در معرض نمایش گذاشتند.
سال گذشته ژاپن به لطف رسانه‌های اجتماعی و سفرهای ارزان قیمت هوایی خود، میزبان تعداد بی‌سابقه‌ای از گردشگران مسلمان بود. در این سال ۳۶۰ هزار گردشگر اندونزیایی از ژاپن دیدن کردند.
در اتاق‌های هتل‌های حلال در این کشور، جهت قبله مشخص شده است. تمام وعده‌های غذایی به سبک ژاپنی و در آشپزخانه‌ای که غذای حلال طبخ می‌کند تهیه می‌شود و در این هتل‌ها، نوشیدنی‌های الکلی فروخته نمی‌شود.
ماه گذشته ژاپن و مالزی تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه بازار حلال در دو کشور امضا کردند و یک شرکت مالزیایی به نام MHC، مجوز ارائه استاندارد غذای حلال به رستوران‌ها و تولیدکنندگان مواد غذایی ژاپن را دریافت کرد.برآورد می‌شود در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۱ میلیون نفر از ژاپن بازدید کرده باشند که نسبت به آمار ۶ میلیون در سال ۲۰۱۱ رشد چشمگیری داشته است.

سازمان جهانی گردشگری اعلام کرده که در سال ۲۰۱۷، آسیا پس از اروپا بزرگترین بازار گردشگری جهان بوده است و مهمترین عامل این رونق را گسترش تکنولوژی موبایل و دسترسی به اینترنت در آسیا ذکر کرده است.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار