تاریخ انتشار :

شهر اوئیتای ژاپن

تولید سس سویای حلال، تهیه شده از عسل برای مشتریان مسلمان

یک تیم از دانشجویان دانشگاه آسیا و اقیانوسیه ریتزموکان در شهر اوئیتای ژاپن، که ملیت سنگاپوری و ویتنامی دارند، سس سویای حلال را برای مشتریان مسلمان وارد بازار جهانی کرده اند.

  به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از asahi، یک شرکت تولیدکننده موادغذایی با همکاری دانشجویان دانشگاه آسیا و اقیانوسیه ریتزموکان در شهر اوئیتای ژاپن، اقدام به تولید سس سویای حلال، تهیه شده از عسل برای مشتریان مسلمان کرده اند. «سس سویای حلال» قرار است به صورت محلی و در بازار جهانی به مشتریان مسلمان فروخته شود.

اعضای تیم دانشجویان شامل مسلمانان سنگاپوری و ویتنامی بوده اند و از این محصول در اواسط ماه دسامبر پرده برداری شده است.

بهار گنیگایانی مالی، یک دانشجوی ۲۸ ساله سریلانکایی و سرپرست تیم در این باره گفت: این بهترین محصول است. ما امیدواریم که در روزهای آینده استراتژی های بازاریابی مناسبی ایجاد کرده و این محصول را در سرتاسر جهان به فروش برسانیم.

گفتنی است این دانشگاه در می ۲۰۱۷ با امضای قراردادی با یک سازمان تجارت توسعه مستقر در توکیو این پروژه را به منظور اقتصادی سازی سس سویای حلال و محصولات مرتبط آغاز کردند.

در همین راستا پیشتر یک نظرسنجی میان ۸۰۰ دانشجوی دانشگاه مذکور نشان داد که تقاضا برای چنین محصولی در میان مسلمانان زیاد است. تیم دانشجویان نتایج این نظرسنجی را مورد ارزیابی قرار داده و تصمیم گرفتند با استفاده از عسل،  که یکی از محصولات توصیه شده در دین اسلام می باشد، این سس را تولید کنند.

گفتنی است در یک جشنواره غذایی که در ماه اکتبر سال گذشته در دانشگاه برگزار شد، از بیش از ۵۰۰ نفر خواسته شد که نمونه این سس سویا را چشیده و نظرات و پیشنهادات شان را ارائه دهند.

لازم به ذکر است سس سویا یکی از سس های بسیار مرسوم در کشورهای شرق آسیا از جمله ژاپن می باشد، اما این محصول معمولا با استفاده از الکل تهیه می شود. سس سویای حلال بدون استفاده از الکل تهیه شده و گفته می شود که طعم مشابهی دارد.

اوئیتا شهری است در کشور ژاپن. این شهر مرکز استان اوکایاما در جزیره هونشو است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۸ میلادی برابر ۴۶۷۰۰۰ نفر برآورد شده است

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار