تاریخ انتشار :

اتحادیه اروپا

بودجه‌ای ۱۰ میلیون یورویی برای تحقیق درباره تاریخچه قرآن کریم در مناطق مسیحی اروپا

اتحادیه اروپا بودجه‌ای ۱۰ میلیون یورویی برای تحقیق درباره تاریخچه قرآن کریم در مناطق مسیحی اروپا اختصاص داده است.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری al۳omk.com؛ اتحادیه اروپا «مرسدس گارسیا ارینال»، محقق و مورخ اسپانیایی، را مکلف به تحقیقی درباره تاریخچه قرآن کریم در مناطق مسیحی اروپا کرده و بودجه‌ای ۱۰ میلیون یورویی برای تحقق این هدف اختصاص داده است.

این تحقیق که «قرآن اروپایی» نام گرفته است، شش سال به طول خواهد انجامید و مورخ اسپانیایی مکلف به اجرای این طرح بر تحقیق درباره نشر، تفسیر، ترجمه و استفاده از قرآن در اروپا از قرون وسطا تا عصر روشنگری* متمرکز خواهد بود.

مرسدس گارسیا ارینال در این باره گفت: هدف از این تحقیق شناخت چگونگی نفوذ قرآن، که نماد ملتی بیگانه (غیراروپایی) بوده، درتاریخ فکری و فرهنگی کشورهای اروپایی است.

وی افزود: بسیاری از اروپایی‌ها معتقدند که اسلام پس از جنگ جهانی دوم و با تفکیک امپراطوری‌های استعماری وارد اروپا شد.

این مورخ اسپانیایی تأکید کرد: نخستین ترجمه لاتین قرآن به قرن دوازدهم میلادی برمی‌گردد و دو فرقه فرانسیسکن و دومینیک، از فرقه‌های مسیحیت، در آن زمان آن  را برای انقلاب علیه اسلام به کار بردند.

وی یادآور شد: آن‌ها تلاش کردند به مسلمانان تلقین کنند که محتوای قرآن مطالبی دروغ (اکاذیب) و تناقضات است.

*عصر روشنگری جنبشی فکری و فلسفی در تاریخ تفکر غرب بود که از میانه‌های سده هفدهم آغاز شد و تا پایان سده هجدهم ادامه داشت. این جنبش انقلاب‌های عظیمی را در علم و فلسفه به وجود آورد که در نهایت باعث از میان‌ رفتن کامل جهان‌بینی قرون وسطایی شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار