تاریخ انتشار :

مریم فاطمه گریس رهیافته شیعه از آمریکا

قرآن کریم راه اتصال من به خداست

نام من مریم فاطمه گریس است (گریس جزو نام‌ من است که توسط والدینم برایم انتخاب شده است . مریم فاطمه را انتخاب کردم چون این دو روح پاک به زندگی من معنا بخشیدند ، راهی برای کسی علم ، و خیلی چیز های بیشتر …!

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)   گروه مصاحبه سایت رهیافته وابسته به انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی ترجمه اختصاصی توسط زهرا صالحی مترجم محمدعلی اراکی 

اولین بار که قرآن را خواندم ؛انگار دنبال پاسخ سؤالهایم بودم، ولی با این وجود هدایت و راهنمایی بسیاری در آن پیدا کردم که فرد چگونه به اراده ی الهی زندگی می کند .

مریم فاطمه ایمان خود را در اسلام یافته است . با وجود همه ی سختی هایی که با آن مواجه بود ، هیچوقت نا امید نشد . از طریق تحقیقات روحی ،راه درست را پیدا کرد . قرآن هدایت کننده ی او بود که از قرائت آن بسیار لذت می برد .قرآن نه تنها زندگی او را تحت تأثیر قرار داد بلکه معنویتش را نیز افزایش داد . حضرت مریم و حضرت زهرا (ی) روح های الهام بخشی بودند که او را از تاریکی به سوی نور آوردند و به زندگی او معنا بخشیدند . او در. سال ۲۰۱۲ بلافاصله پس از عید قربان به دین اسلام تشرف یافت .

اینجا تیم رهیافته (مربوط به مؤسسه شهید ادواردو آنیلی )شما را دعوت می کند برای اینکه سیری داشته باشیم در زندگی مریم فاطمه گریس

نام من مریم فاطمه گریس است (گریس جزو نام‌ من است که توسط والدینم برایم انتخاب شده است . مریم فاطمه را انتخاب کردم چون این دو روح پاک به زندگی من معنا بخشیدند ، راهی برای کسی علم ، و خیلی چیز های بیشتر …!

آنها جزئی از هویت من هستند ، نوری در تاریکی به سوی حقیقت . ضمنا ، رابطه ی من با امام علی (ع) خیلی قوی است چون  او را پدر معنوی خودم می دانم .

در شمال آمریکا ،منطقه ی مینه سوتا- برای اینکه دقیق گفته باشم- بزرگ شدم  که در آنجا دیپلم‌خودم را گرفتم و با یک وقفه ی تحصیلی چندین ساله مواجه بودم .

مسیحیت جزو دینی بود که در آن بزرگ شدم . آن اعتقاداتی که مادرم از دین مسیحیت به آنها عمل می کرد با اعتقادات پدرم متفاوت بود ، و به اندازه ی او در مسئله ی اعتقادات سختگیر نبود .

مادربزرگم، رحمت خدا بر او‌ باد ، در رفتن به کلیسا بسیار تقیّد داشت و یک فعال اجتماعی بود و عضوی از گروه نوازندگان کلیسا بود . او در پیانو زدن مهارت وصف ناپذیری دارد ماشاء الله .من یک خواهر و یک برادر دارم و فرزند دوم هستم . پدرم راننده ی ماشین خاور بود.مادرم در دوره ی پرستاری بود . من در نیمه ی اول سی سالگی خود هستم با دو گل عزیزتر  از جانم .فرزندانم!آنها مرا تشویق می کنند که به جلو حرکت کنم.

سایت رهیافته:الان می خواهیم بدانیم که چگونه با اسلام آشنا شدید . چه چیزی محرک شما برای انتخاب اسلام به عنوان دینتان بود ؟ و چرا مذهب تشیع را انتخاب کردید ؟

درگذشته پیش یکی از دوستان زندگی می کردم و دوران بسیار سختی را می گذراندم . یک خانواده ی مسلمان بودند که در نزدیکی ما فروشگاه های کوچکی داشتند . کم کم پرسش های جدیدی برای من به وجود آمد ، خیلی بیشتر از قبل بود، در نهایت از آنها راجع به دینشان سؤال کردم . دوست دیگری هم داشتم که سؤالات مشابهی راجع به دین او از او پرسیدم و اینکه چرا بعضی چیز ها را محرمانه و یا به تعبیر او مقدس می داند.برای دقیق تر فهمیده شدن این مسئله ، بگذارید شما را به زمان کودکی خود ببرم .

همانطور که قبلا گفتم ، در سن رشد که بودم با آموزه های مسیحیت بزرگ شدم و آنها را آموختم ؛ بعضی مسائل بر خلاف بعضی دیگر ، منطقی نبودند ؛بدین ترتیب همیشه سؤال داشتم  وهیچوقت به جواب‌های آن نرسیدم.مدتی سوالهایم را رها کردم ولی همچنان به خدا اعتقاد داشتم ، بعد دوباره به دینداری روی آوردم.همسرم عضوی از کلیسای جدید اپوستولیک بود (تا بحال هیچوقت چنین اسمی نشنیده بودم). آن زمان حدودا ۲۳ ساله بودم ، و در نتیجه شروع کردم به اینکه انجیل را دوباره بخوانم .یک شب داشتم دو نسخه ی متفاوت از انجیل را  مقایسه می کردم ،پشت میز نشسته بودم‌ و یکی از آیات را مطالعه می کردم .

در یک انجیل منفی نگری بسیاری داشت و خدای غضبناکی را توصیف کرده بود ، در صورتی که در آن نسخه انجیل یک مطلب کاملا در تضاد با این آیه نوشته بود ولی دقیقا همان بود با برداشتی متفاوت که آن را بیان کرده بود . این مسئله خیلی من را به فکر فرو برد ولی نسبت به آن تحقیق نکردم . چند سال بعد بود که تحقیق مستمرم را راجع به اسلام آغاز کردم .

فکر می کنم اگر افراد دیگری هم در اطراف من بودند ، خیلی کار من راحت تر بود و می توانستم راحت تر روزه بگیرم . اولین نمازم بسیار زیبا بود.احساس فوق العاده ای داشتم. یک احساس اتصال واقعی! خیلی خوب بود و معنای بندگی واقعی را فهمیدم .  با یک آقا و دو پسر خردسال در مغازه ی آنها نماز خواندم .

الحمد لله دعای من سریع به استجابت رسید. تقرب به درگاه الهی مهم ترین مسئله است و بدون نماز هیچ عملی از انسان قبول نمی شود .

سایت رهیافته:پدر و مادر شما اطلاع دارند که شما مسلمان شده اید ؟ واکنش آنها پس از تشرف شما به دین اسلام چگونه بود ؟ پس از تشرف به دین اسلام با اطرافیانتان مشکلی نداشتید ؟

با مادرم ارتباط دارم ، ولی با پدرم ارتباطی ندارم . متأسفانه او تشرف من به دین اسلام را نپذیرفت و با من قطع رابطه کرد .مادرم هم تشرف من به اسلام را نمی پسندد ولی هنوز با من صحبت می کند ،  که این خود مسئله ای است که برایم بسیار اهمیت دارد . واکنش اولیه ی خانواده ام منفی بود ، و القاب مختلفی به من نسبت داده شده ، مانند تروریست و …

الان هم ارتباطم با خانواده ام بسیار حساس  است حتی بیشتر از چهار سال پیش که به اسلام تشرف یافتم . پس از تشرف به اسلام خیلی سفر کردم . در سال های اولیه خیلی کم به من بی احترامی می شد ولی با گذشت زمان به احترام مردم بیشتر از همه چیز نسبت به من افزوده می شد

سایت رهیافته:لطفا نظرتان را درباره ی حجاب بیان کنید .آیا حجاب بر زندگی شخصی و اجتماعی شما تآثیری گذاشته است ؟  در آغاز مقداری سخت نبود ؟

حجاب برای من رعشه ای از نور الهی بسوی هدایت است . نه تنها فرمانی از سوی خداست که در قرآن آمده است بلکه در پشت آن  یقینا حکمتی نهفته است . در قرآن به این مسئله اشاره شده است که:سر پوشیده باشد . (سوره ی نور آیه ی ۳۱)

خداوند می فرماید: و با زنان با ایمان بگو که نگاه هایشان را کنترل کنند و محارم خود را حفظ کنند ، و زیبایی های خود را فقط برای همسرانشان نمایان کنند و از نمایان کردن آن برای غریبه ها خودداری کنند . به طور مستمر بر سر مسئله ی حجاب مطالعه کردم و فقط در بحث پوشش نیست ، بلکه کنترل نگاه و دوری از افکار آلوده و اعمالی است که انجام آنها گناه است . مسئله ی حجاب حقیقتا زاویه ی نگاه من به خودم را عوض کرد به طوری که اعتماد به نفسم را افزایش داد و از جمله دیدم نسبت به جهان و اینکه یک دید کاملا بر اساس احترام گذاشتن به من داد. همه چیز بخاطر این مسئله تغییر کرد و همه ی آن به دلیل بازگشت من به دین اسلام بود . احساس آرامش بیشتری می کنم ، مخصوصا نسبت به خودم چنین احساسی را دارم . در آغاز حجاب پوشیدن سخت نبود ، ولی بعدا سخت شد.

تا اینکه بیشتر راجع به حجاب یاد گرفتم و احساس عزت نفس پیدا کردم ،و اینکه حجاب فقط نسبت به ظاهر نیست و نسبت به درون و نزدیکتر شدن به خدا هم هست ، دوباره با حجاب شدم . مطلب بعدی اینکه با نپوشیدن حجاب در جامعه احساس نیمه عریان بودن را داشتم .

سایت رهیافته:به نظر شما با توجه به وضعیت فعلی ، وظیفه ی بانوان به عنوان اعضای محترم در جوامع خود چیست ؟ نقش زنان تا چه حدی درپیشرفت و توسعه یابی اسلام اثرگذار است ؟

نسبت به وضعیت امروز ، مخصوصا برای بانوان/خواهران ، کسب علم بسیار اهمیت دارد ، مخصوصا کسب علم راجع به اسلام که بسیار حائز اهمیت است . نه تنها وقتی دیگران از ما سؤال می پرسند در انتشار علم موثر است ، بلکه ‌در انتشار پیام اسلام و افزودن به علم خانواده های ما نسبت به اسلام برای قوی تر شدن آنها در اعتقاداتشان بسیار نقش دارد و آینده ی بسیار درخشان تری را برای آنها رقم خواهد زد . ما زنان بهتر از مردان به عنوان مسلمان شناخته می شویم . و اینکه راحت تر مورد هدف قرار میگیریم . با شناخت دین در از بین بردن گمراهی موجود در دنیا ، می توانیم بسیار نقش پذیر باشیم و اینکه نسبت به اسلام هراسی موجود در جامعه بیشتر هوشیار باشیم . به عنوان یک تازه مسلمان ، متوجه گمراهی بیشتری شده ام تا قبل از اینکه مسلمان بشوم . هنوز خیلی مرا آزار می دهد که چرا عده ای از مردم همیشه حرف رسانه ها را قبول می کنند و خودشان تحقیق نمی کنند یا اینکه نظر افراد مختلف را نسبت به مسائل مختلف بدون پژوهش قبول می کنند .نقش ما به عنوان یک زن بسیار حائز اهمیت است. 

سایت رهیافته:نسبت به جایگاه و شخصیت امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی و مردی بزرگ در تاریخ جهان اسلام ، چه دیدگاهی دارید ؟

با صداقت تمام می گویم که ای کاش می توانستم امام خمینی (ره) را ملاقات کنم. او یک الگوی هدایت حقیقی را برای مردم ترسیم کرد، و در حاکم کردن عدالت بر جهانی که رو به زوال است .در کارهایی که انجام داد این مسئله مشخص است که کاملا مسیر اهل بیت (ع) بوده و حتی بخاطر اینکه حق خود را از ظالم بگیرد خیلی قابل توجه است . او برای من یک الگو و بهانه ای است برای رسیدن به اهدافم .

سایت رهیافته:دیدگاهتان نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران چیست؟

هنوز باید بیشتر با شخصیت ایشان آشنا بشوم . او هم از افرادی است که دوست دارم روزی او را ملاقات کنم ، إن شاء الله .خیلی ها او را درک نمی کنند ، ولی خیلی انسان با معنویتی است و با این وجود هنوز پاسبانی جمهوری اسلامی ایران را می کند .برای موفقیت و سلامتی ایشان خالصانه دعا می کنم .

سایت رهیافته:خیلی صحبت خوبی بود ، اگر مطلب دیگری دارید بفرمایید

از صحبت با شما بسیار لذت بردم خواهر . خیلی ممنون که برای صحبت با من وقت گذاشتید .از توجه شما بسیار ممنونم ، امیدوارم که خدا به شما کمک کند تا در این مسیر مستدام باشید .

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار