تاریخ انتشار :

افغانستان

فعالیت انجمن های خیریه اروپائی در افغانستان برای ترویج مسیحیت

آنها اهداف خاصی هم برای خود داشتند که مثلا اهداف انجمن های خیریه اروپائی در افغانستان ترویج مسیحیت بود.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) در مورد دخالت کشورهای خارجی در افغانستان مشخص است که با وجود حدود ۴۰ کشور خارجی که در قالب اعضای ناتو وارد افغانستان شدند، آمریکا سعی کرد که همه این کشورها را به خدمت خود بگیرد. آنها اهداف خاصی هم برای خود داشتند که مثلا اهداف انجمن های خیریه اروپائی در افغانستان ترویج مسیحیت بود.

حضور خارجی ها در افغانستان؛ به نام ملت افغانستان به کام غربی ها

حضور خارجی ها در افغانستان که در ابتدا به نام تامین امنیت و آبادانی و رفع مشکلات افغانستان و کمک به رفع آلام و مسائل افغانستان انجام شد در عمل می‌بینیم که حتی یک گروه کوچکی مانند طالبان را که در افغانستان مسلط کرده بودند، توسط کل این کشورها و کل ناتو و خود آمریکا با تجهیزات پیشرفته‌ای که داشتند، در طول ۱۷ سال نتوانستند یا نخواستند آنها را نابود کند و این نهایت شکست و بدنامی برای آمریکا و کشورهای خارجی در افغانستان را در پی دارد. لذا حضور این ها در افغانستان نه تنها نفعی ندارد بلکه مشخص است به نحوی آنها بیشتر می خواهند که منافع خودشان را تامین بکنند تا اینکه برای افغانستان خدمتی را انجام بدهند.

حمایت از وهابیت و سلفی گری در افغانستان

در نتیجه کشورهایی که در افغانستان حضور دارند به ویژه آمریکا و همچنان انگلیس نسبت به دخالت نظامی در امور سیاسی و امنیتی افغانستان تلاش می‌کنند و سایر کشورها هم به دنبال حفظ حضور خودشان در افغانستان هستند حتی کشورهایی که اعتقادات مذهبی و گرایش های وهابیت و سلفی گری دارند با حمایت از طالبان و داعش می‌خواهند حضور خودشان را در افغانستان حفظ کنند. لذا کشورهایی مانند آمریکا اسرائیل، انگلیس و عربستان در افغانستان به دنبال اهداف خاص امنیتی و اشغالگرانه ای خود هستند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار