تاریخ انتشار :

شیعه هراسی جدید در مالزی

تبلیغات دروغین علیه مذهب تشیع در مالزی،

روزنامه مالزیایی «مترو» با درج گزارش های شیعه هراسانه، با انتشار آماری از حوزه های علمیه شیعی مدعی شد که چهل مرکز حوزوی در کل کشور مالزی توسط نهادهای مسئول شناسایی شده اند که فعالیت های مختلفی برای تربیت پیروان جدید مذهب تشیع انجام می دهند.

  به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)در ادامه تبلیغات دروغین علیه مذهب تشیع در مالزی، یکی از روزنامه های این کشور با انتشار مطالب پی در پی، اقدام به تکرار تهمت های واهی علیه شیعیان نمود.

روزنامه “مترو” در یکی از این مطالب نوشت: بر مبنای عقاید افراطی و تعالیم منحرف شیعه، خون امت اسلامی حلال است و قرآن دیگری غیر از قرآن موجود در دست مسلمین وجود دارد!

در این مقاله که با عنوان “عقاید افراطی شیعه دوازده معصوم” (که منظور نویسنده “دوازده امامی” بوده) آمده است: شیعیان معتقدند که اکثر اصحاب پیغمبر(ص) کافر هستند!

این مقاله که در شماره روز ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ (۵ آذر ۱۳۹۷) این روزنامه مالزیایی منتشر شد، از قول پروفسور «زکریا ستاپا» دارنده “کرسی شیخ عبدالله فاهم” در مؤسسه اسلام تمدنی حضاری دانشگاه ملی مالزی (UICM)، نسبت به گرایش مردم این کشور به مذهب اهل بیت(ع) نیز ابراز نگرانی شده است.

وی با درخواست از نهادهای مسئول در مالزی برای مقابله با آنچه “ورود بودجه جهت حمایت از حوزه های علمیه شیعی” خواند، مدعی شد: رشد تعالیم شیعه در مالزی جدی است و می تواند به طور کلی امنیت عمومی کشور را تهدید کند!

به گزارش خبرنگار ابنا از مالزی، همین روزنامه، یک روز قبل از انتشار مقاله فوق الذکر، با انتشار آماری از حوزه های علمیه شیعی مدعی شد که چهل مرکز حوزوی در کل کشور مالزی توسط نهادهای مسئول شناسایی شده اند که فعالیت های مختلفی برای تربیت پیروان جدید مذهب تشیع انجام می دهند.

در این مقاله که با عنوان “۴۰ حوزه علنی شیعه را تبلیغ می کنند” در روز ۲۵ نوامبر ۲۰۱۸ در روزنامه “مترو” چاپ شد تصریح گردیده است: پنج سال قبل، تعداد حوزه های علمیه شیعه مالزی، ۱۵ باب بود؛ اما اکنون این تعداد به ۴۰ حوزه رسیده است که از حالت مخفی خارج شده و به شکل علنی برای تبلیغ تعالیم شیعه فعالیت می کنند.

این روزنامه به آمار پیروان مذهب اهل بیت(ع) نیز پرداخت و نوشت: طبق اطلاعات مرکز پلیس، تخمین زده می شود که تعداد پیروان این مذهب بین ۵ تا ۱۰ هزار نفر هستند؛ اما ادعای گروه های شیعه که ده ها هزار پیرو دارند قابل انکار نیست، زیرا تعداد زیادی از شهروندان شیعه مالزی اعتقادات خود را مخفی می کنند.

گزارش روزنامه مترو افزود: نهادهای امنیتی فعالیت های زیادی را در مراکز عبادت یا حوزه های علمیه شیعیان شناسایی کرده اند؛ مانند برگزاری مراسم روز عاشوراء، روز اربعین و دیگر برنامه های شیعی.

نویسنده این گزارش به شیعه هراسی در عرصه های غیر دینی نیز پرداخته و نوشته است: آنان پس از اینکه در زمینه های اجتماعی و اقتصادی وارد عمل شدند، اکنون فعالیت سیاسی هم دارند؛ چون معتقدند که جهت رشد مستمر، باید از طریق سیاست هم پیش رفت.

تصاویر این دو مقاله منتشره روزنامه “مترو” را می توانید در زیر ببینید:

شایان ذکر است “سازمان امور اسلامی مالزی” در سال ۱۹۹۶ میلادی با صدور فتوایی اعلام کرد که: “مذهب تشیع، حرام و ممنوع است!”. پس از این فتوا، تجمعات و مراکز پیروان اهل بیت(ع) بارها هدف حملات نیروهای امنیتی این کشور قرار گرفته و شیعیان مالزی به دلیل اعتقادشان بازداشت شده اند. حملات متعدد به حسینیه امام رضا(ع) در “ایالت سلانگور” مالزی و بازداشت علماء و شیعیان شرکت کنده در مراسم دعای کمیل و سوگواری تاسوعا و عاشورا، از این جمله است.

آخرین حمله به مراکز شیعیان مالزی، مربوط به عید غدیر گذشته (۸ شهریور ۱۳۹۷ ــ ۳۰ آگوست ۲۰۱۸) است که حدود سی افسر سازمان امور اسلامی ایالت “کلانتان” با یورش به این مرکز مذهبی، اقدام به بازرسی آن و بازداشت ۱۱ نفر از شیعیان شرکت کننده در جشن عید غدیر ــ از جمله یک خانم ــ کردند.

آن حمله یک روز پس از سخنرانی یکی از مفتی های ضد شیعه مالزی علیه پیروان اهل بیت(ع) صورت گرفت. این مفتی که یک روز پیش از عید غدیر در شهر “کوتا بارو (Kota Bharu)” مرکز ایالت کلانتان سخنرانی کرد، مردم مالزی را تشویق می کند که علیه کسانی که آیین اهل سنت و جماعت را قبول نمی کنند، اقدام کنند! به ادعای این مفتی، “تفکر شیعی برای زندگی مسالمت آمیز در مالزی خوب نیست”!

منبع: شفقنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار