تاریخ انتشار :

مرکز رفاه اسلامی در شهر اسکاربورو واقع در انتاریوی کانادا

توزیع گوشت حلال در بانک غذای حلال

درحالی که فصل سرما از راه رسیده بانک های غذایی انگشت شماری در کانادا برای مسلمانان، بومیان و گیاه خواران وجود دارد و به همین سبب نیز این خیریه ها با حداکثر مشتری نیازمند مواجه هستند.

   به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از cbc، مرکز رفاه اسلامی در شهر اسکاربورو واقع در انتاریوی کانادا در فصل زمستان میزبان مردم نیازمند بوده و امسال با همکاری داوطلبان مختلف انواع غذاهای حلال را آماده سازی می کند.

شهید احمد خان با افتخار از اینکه گوشت حلال به خانواده  های مسلمان داده می شود می گوید: هیچ بانک غذای دیگری را ندیده ام که گوشت حلال به نیازمندان بدهد. و ما به هر خانواده ۱۰ پوند گوشت مرغ و گوسفند و بره می دهیم.

خان با بیان اینکه تهیه غذاهای حلال باعث شده تا هزاران نفر از سرتاسر منطقه به آنجا مراجعه کنند گفت: جمعیتی که می بینیم تعداد زیادی مسلمان و پناهنده هستند که از میسیساگا و میلتون و برامپتون به اینجا آمده اند. پناهندگان و مهاجران زیادی هر روزه به اینجا می آیند و ما می خواهیم کمک رسانی کنیم.

خان می گوید هر چند آن ها با مسلمانان کار می کنند اما هر کسی با هر نژاد و قومیت و مذهبی می تواند از خدمات آن ها بهره مند شود.

گفتنی است این مرکز اسلامی در ۲۵ سال گذشته فعالیت داشته و همچنان رو به توسعه قرار دارد. و هم اکنون ۲ شعبه در انتاریو دارد که اخیرا نیز در سرزمین های شمال غربی توسعه پیدا کرده اند. آن ها در حال حاضر هر روزه  نزدیک به ۱۰۰ خانواده را غذا می دهند.

بانک غذایی گیاه خواری

مت نوبل بنیانگذار بخش گیاهخواران بانک غذایی می گوید که انتظار می رود در ماه ژانویه به رقم ۱۵۰ هزار غذای اهدایی به نیازمندان دست پیدا کنند. این بانک غذایی گیاخواری در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده و از نوع خود در این شهر بی مانند است.

دلیل اینکه بانک غذایی گیاه خواری در کنار بانک غذای حلال از اهمیت برخوردار است، تعداد کم چنین سازمان ها و موسساتی در کانادا می باشد. در کنار این دو بانک غذایی، بانک غذایی بومیان کانادایی فعالیت می کند.

پائولین مک کی، از مرکز منابع زنان بومی، یکی از معدود بانک های غذایی بومیان کانادایی می گوید که داوطلبان ۶ روز هفته در مرکز غذای داغ آماده می کنند و هر ماه ۲۰۰ خانواده  را غذا می دهند.

مک کی می گوید: اینجا از اهمیت برخوردار است زیرا بومیان کانادایی جایی را می خواهند که در آنجا احساس امنیت کنند. آن ها می دانند که ما اینجا حامی شان خواهیم بود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار