تاریخ انتشار :

جزایر بانگکا-بلیتونگ(بابل) در اندونزی،

مناطق ساحلی اندونزی مقصد گردشگری حلال

در همایش بین المللی که در جزایر بانگکا-بلیتونگ (بابل) اندونزی برگزار شد از توجه گردشگران مسلمان و تبدیل شدن این مناطق به مقاصد گردشگری حلال خبر داده شد.

  به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از antaranews، دولت استانی جزایر بانگکا-بلیتونگ(بابل) در اندونزی، به هدف جذب گردشگران خارجی و داخلی برای بازدید از مناطق زیبای ساحلی، مقاصد گردشگری حلال ایجاد می کنند.

یان مقاوندی دبیر استانی جزایر بابل در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی حلال که روز چهارشنبه در این منطقه برگزار شد، گفت: ما می خواهیم این بخش گردشگری اسلامی به یکی از بنیادهای اقتصاد محلی در آینده تبدیل شود.

وی افزود: دولت به شرکت های میکرو، کوچک و متوسط در امر پردازش مواد غذایی و به دست آوردن گواهینامه های حلال کمک رسانی می کند و این یک طرح ویژه به منظور تبدیل کردن جزایر بابل به یکی از مقاصد گردشگری حلال در جهان می باشد.

مقاوندی افزود: این برنامه گواهینامه حلال همچنین به هدف افزایش آگاهی رسانی تجاری درباره اهمیت محصولات غذایی پردازش شده دارای گواهینامه انجام می شود.

به گفته او هم اکنون کشورهای  مختلف آسیایی از جمله مالزی، سنگاپور، کره جنوبی، ژاپن و دیگر کشورهای غیراسلامی و مسلمان نشین در منطقه خواستار دریافت گواهینامه حلال هستند، تا بتوانند محصولات شان را در بازار حلال جهانی عرضه کنند و به هر شکلی دستی در این بازار داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: با گواهینامه حلال البته این محصولات غذایی تضمین به دست آورده و کیفیت خوبی خواهند داشت.

مقاوندی از تمام هتل‌داران و صاحبان رستوران ها در جزایر بابل خواست تا از این برنامه محلی حمایت کنند. او همچنین صاحبان بخش های خصوصی و شرکت های دولتی را به شرکت در این برنامه تشویق کرد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار