تاریخ انتشار :

مرکز اسلامی امام علی علیه‌السلام وین

رونمایی از دو کتاب دینی ویژه کودکان و نوجوانان به زبان آلمانی

مرکز اسلامی وین در هفته گذشته علاوه بر رونمایی از دوکتاب درباره زندگانی پیامبر گرامی اسلام و پیشوای مذهب امام جعفر صادق(ع) ، میزبان بازارچه خیرین اتریش بود.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)همزمان با فرا رسیدن ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام ششم‌ شیعیان حضرت امام صادق(ع) و به همت مرکز اسلامی امام علی علیه‌السلام از دو کتاب ویژه کودکان و نوجوانان به زبان آلمانی رونمایی شد.

در این مراسم کتابهای آشنایی با زندگانی و سیره حضرت محمد(ص) و همچنین آشنایی با زندگانی و سیره حضرت امام صادق(ع) رونمایی شدند.

در کتاب تاریخ زندگانی پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم  برای کودکان و نوجوان با بیانی شیوا و به دور از اختلافات مذهبی، روایت  و  ارزش دعوت و  رسالت ایشان بیان شده است.

 

در متن کتاب «آشنایی با زندگی و سیره حضرت محمد ص»، با توجه به اهمیت روش زندگی پیامبر اسلام به عنوان اسوه انسان‌ها، به «سبک زندگی پیامبر» و زیبایی‌های اخلاقی آن حضرت پرداخته شده تا مخاطبان کودک و نوجوانِ مسلمان و ساکن غرب،، الگوی رفتاری خود را بهتر بشناسند. این کتاب با ذکر برخی از سخنان گهربار پیامبر اسلام «ص» و شناسنامه علمی آن حضرت پایان پذیرفته است.

 

هم چنین در کتاب آشنایی با زندگانی و سیره حضرت امام صادق(ع) تاریخ زندگانی رئیس مکتب تشیع و امام ششم شیعیان برای کودکان و نوجوان با بیانی شیوا و به دور از اختلافات مذهبی  روایت شده است. در متن کتاب «آشنایی با زندگی و سیره امام صادق(ع)»، با توجه به اهمیت روش زندگی  اهل بیت علیهم‌السلام  به عنوان اسوه انسان‌ها، به سبک زندگی  و زیبایی‌های اخلاقی آن حضرت پرداخته شده تا مخاطبان کودک و نوجوانِ مسلمان و ساکن غرب، الگوهای رفتاری خود را بهتر بشناسند. این کتاب با ذکر برخی از سخنان گهربار آن حضرت و شناسنامه علمی ایشان پایان پذیرفته است.

 

* سلسله کتابهای ۱۴ جلدی آشنایی با سیره و سخنان معصومان برای کودکان و نوجوانان به زبان آلمانی

 این دو کتاب از سلسله کتابهای ۱۴ جلدی آشنایی با سیره و سخنان معصومان علیهم‌السلام برای کودکان و نوجوانان است که به قلم برخی از اندیشمندان و نویسندگان حوزه علمیه قم تألیف و توسط گروهی از مترجمان آلمانی زبان مسلط به تاریخ و مباحث اسلامی در کشور اتریش و آلمان ترجمه و ویرایش شده است.

گفتنی است، این‌ مجموعه مشتمل بر چهارده جلد کتاب درباره هر یک از معصومان به زبان آلمانی است که در قطع وزیری و به صورت تمام رنگی و هر جلد در ۲۸ صفحه برای گروه سنی «ب» و «ج» به همت انتشارات بین‌المللی ایمان وابسته به مرکز اسلامی امام علی علیه‌السلام وین منتشر گردیده است.

علاقه مندان  میتوانند برای تهیه کتاب ها به دفتر مرکز اسلامی وین مراجعه کنند.

 

* برگزاری بازارچه خیریه در مرکز اسلامی وین

خبر دیگر از مرکز اسلامی امام علی(ع) اینکه به همت خیرین مقیم اتریش روز جمعه ۲۳ نوامبر ۲۰۱۸ بازارچه خیریه‌ای جهت تکریم ایتام دائر گردید.

در این بازارچه که در حاشیه نماز جمعه شهر وین برگزار شده بود، جمعی از خواهران و برادران خیّر مقیم اتریش با ارائه و فروش محصولات خود، در آمد حاصل از آن را صرف ایتام نمودند.

گفتنی است هر ساله در چندین نوبت و هم‌زمان با مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی، خیّرین مقیم اتریش در عملی انسان‌دوستانه با برپایی بازارچه خیریه و با تأسی به سیره معصومان علیهم‌السلام و پیامبر اکرم(ص) به یاری یتیمان، محرومان و نیازمندان مقیم اتریش می‌شتابند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار