تاریخ انتشار :

بانوی بودایی از انگلیس

بانوی بودایی چگونه بر اساس مناظره های فلسفی مسلمان شد؟

امروز در جهان قدر اندیشه های ملاصدرا را می دانند. ما چطور باید به عقب برگردیم و حرف های مرتجعانه بزنیم که فلسفه ملاصدرا به درد نمی خورد؟”

download

 

 

به گزارش رهیافتگان: آیت الله آقا رضی شیرازی گفت: “یک بانوی بودایی از انگلیس برای گفت وگو درباره اسلام آمد که پس از استدلال های مختلف و بحث علمی بر اساس منطق و فلسفه اسلامی که از سوی ما ارائه شد، مسلمان شد و به دین مبین اسلام در آمد. امروز در جهان قدر اندیشه های ملاصدرا را می دانند. ما چطور باید به عقب برگردیم و حرف های مرتجعانه بزنیم که فلسفه ملاصدرا به درد نمی خورد؟”

گفتنی است در این جلسه آیت‌الله شیرازی چندین بار با بیانات مختلف عقاید حقه فلسفه اسلام و تشیع را به او گفت و در برخی مواردی استدلال های عقلی اسلامی هم برای وی ارائه ‌کرد. چند مورد از احکام شرعی مبتلا به، مانند حجاب و نماز را نیز برای وی توضیح داد و سپس مطابق همیشه دفتر مخصوص خود را آورد تا شخص با اختیار و آزادی کامل و درک مسائل به این مطالب در آن دفتر اقرار نماید.

این بانوی بودایی از انگلیس که توضیحات آیت الله سید رضی شیرازی را عمیق و کافی می دانست در این جلسه تاکید کرد:”فلسفه اسلام خصوصا فلسفه حجاب اسلامی و جهان بینی اسلامی برای زن را در عصر حاضر برای زنان بسیار غنی و پیشرفته می دانم و به دلیل عمقی که در اسلام نسبت به ادیان دیگر دیدم این دین را برای خود انتخاب کردم.” گفتنی است آخرین تشرف به شیعه در محضر ایشان در ماه گذشته انجام شده که طی آن یک فرد هندی مسلمان شده است.

 

منبع:شیعه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار