تاریخ انتشار :

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی

ازابتدای امسال ۹ نفر در حرم مطهر رضوییه مسلمان شده اند

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای امسال ۹ نفر که عمدتا مسیحی و اروپایی بودند در حرم مطهر رضوی به دین اسلام مشرف شدند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) سید محمدجواد هاشمی‌نژاد درباره آخرین آمار ورود زائران غیر ایرانی به حرم مطهر رضوی اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر غیرایرانی به حرم مطهر مشرف شدند در حالی که امسال در ۵ ماهه اول سال حدود ۲ میلیون زائر عراقی داشتیم و به همان میزان می‌توان گفت حضور زائران اردو زبان و آذربایجانی نیز رشد تقریبا ۲ برابری نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: شرایط منطقه‌ای و اقتصادی از جمله دلایل این افزایش حضور زائران غیرایرانی در حرم مطهر امام رضا(ع) است ضمن اینکه در این راستا برنامه‌های فرهنگی متعدد و اجتماعات عظیمی از ملیت‌های مختلف برگزار شده و آثاری را به ۷ زبان زنده دنیا تولید و ترجمه کرده‌ایم.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در اربعین و دهه آخر ماه صفر امسال شاهد استقبال قابل توجه زائران خارجی بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) به ویژه از کشورهای شبه قاره هند و آسیای میانه بودیم و پیش بینی می‌شود به طور کلی تا آخر امسال آمار زائران خارجی مشرف شده به حرم مطهر به رقم ۳ میلیون نفر و حدود ۲ برابر سال قبل برسد.

هاشمی‌نژاد درباره ملیت بیشترین زائران خارجی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: بیشترین این زائران از کشورهای عرب‌زبان هستند که شامل ۸-۷ ملیت مختلف عربی شده که اکثریت آنان از کشور عراق هستند پس از آن کشورهای شبه قاره هند به ویژه پاکستان، افغانستان و هندوستان قرار دارد علاوه بر این امسال از آذری زبانان نیز کاروان‌های بزرگی به حرم مطهر مشرف شدند که حجم جمعیتی آن تقریبا یک و نیم برابر گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۹ نفر در حرم مطهر رضوییه دین اسلام گرویدند، گفت: این افراد عمدتا مسیحی و از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلستان و غیره بودند که برخی از آنان تحقیقات و مطالعات بسیار جامع و کاملی درباره دین مبین اسلام انجام داده بودند به طوری که یک فرد تازه مسلمان شده آلمانی برای اینکه بتواند اطلاعات بیشتری در اینباره به دست بیاورد و منابع گسترده‌تری را مطالعه کند، زبان فارسی را نیز فراگرفته بود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار