تاریخ انتشار :

حلیمه دی اولیوریا ،نویسنده و سخنران مسلمان

مبارزه با اسلام هراسی با نمایشنامه «بدون حجابم نه!»؛

یک نویسنده و سخنران مسلمان در آمریکا، پروژه ای با نام «بدون حجابم نه!» برگزار کرده که در آن نمایشنامه و کارگاه های آموزشی به منظور قدرتمندسازی و ایجاد عزت نفس در زنان و دختران برگزار می شود

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از aboutislam، زنان مسلمان در آمریکا نمایشنامه ای ملی برای تبلیغ حجاب اسلامی برگزار می کنند.

در تلاش برای قدرتمندسازی زنان و دختران، حلیمه دی اولیوریا، نویسنده، سخنران و مربی مسلمان پروژه ای با عنوان «بدون حجابم نه!» راه اندازی کرده است. این پروژه شامل کارگاه های هنری و یک اجرای نمایشنامه می باشد که در آن اعتماد به نفس و عزت نفس مثبتی را که حجاب برای زنان مسلمان به همراه دارد به تصویر می کشد.

نمایشنامه «بدون حجابم نه» درباره زندگی یک دختر مسلمان به نام انیسه است که در مدرسه دولتی با زورگویی ها و اسلام هراسی روبرو می باشد و می خواهد عزت نفس خود را حفظ کند. وی سرانجام به این نتیجه مهم دست می یابد که حجاب از اهمیت والایی برخوردار است و اینکه بسیاری از دختران مسلمان در رابطه با جامعه آمریکا باید این چالش را پشت سر بگذارند.

دی اولیوریا نویسنده نمایشنامه و برگزارکننده کارگاه های آموزشی در این باره می گوید: انگیزه ما برای اجرای این پروژه،  ایجاد سکویی برای قدرتمندسازی زنان و دختران بوده است تا هویت دینی شان را در جامعه کنونی حفظ کنند. فضای اجتماعی سیاسی فعلی جامعه آمریکا اکنون به گونه ای است که اکثریت از بیان مذهبی وحشت دارند و می ترسند در معرض عدم مدارا قرار بگیرند.

وی افزود: من زمانی که در سال ۲۰۱۶ در آمریکا سفر کرده و سخنرانی کردم به این نتیجه رسیدم که بسیاری افراد اعتقادات دینی شان را کنار می گذارند تا در جامعه پذیرفته شوند یا در تجارت موفق باشند و این همان چیزی است که ما قصد داریم تغییر دهیم.

مجریان نمایشنامه در یک تور ملی به شهرهای مختلف آمریکا سفر کرده و آن را در تئاترهای مناطق مختلف ایالات متحده برگزار می کنند که هم اکنون  نیز در سالن نمایش کرامتون در واشنگتن دی سی به روی صحنه رفته اند.

این نویسنده مسلمان در ادامه گفت: شرکت کنندگان در کارگاه های آموزشی را مسلمانان و غیرمسلمانان تشکیل داده و ۳۰-۴۰ درصد حاضران غیرمسلمان خواهند بود. بسیاری گفته اند در ۹۰ دقیقه کارگاه های ما شناختی که از اسلام به دست آورده  اند بیشتر از یک عمر شنیدن و خواندن راجع به مسلمانان بوده است.

دی اولیوریا خاطر نشان کرد: در جو اسلام هراس کنونی، هویت مسلمانی و بیشتر از همه زنان محجبه ای که پوشش اسلامی را رعایت می کنند بیشتر از هر چیز دیگر در معرض خطر قرار دارند و انگشت نما شده اند. زنان محجبه در غرب بار تمام مذهب را به دوش می کشند و به خاطر اینکه تصمیم گرفته اند دین شان را ابراز کنند در جوامع مجازات می شوند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار