تاریخ انتشار :

ساندو بیرک، نقاش معروف کالیفرنیای آمریکا

قرآن آمریکایی؛ نسخه خطی کامل از آیات قرآنی به همراه تصویرهایی مرتبط با آیات

یک هنرمند اهل کالیفرنیا، قرآنی را به نگارش درآورد که در آن تصاویری از زندگی مدرن مردم آمریکا به چشم می خورد. گزیده هایی از این پروژه که قرآن آمریکایی نام گرفته تا اوایل فوریه سال آینده در نمایشگاه دانشگاه تگزاس به نمایش گذاشته می شود.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam، موزه  دانشگاه فناوری در تگزاس اخیرا میزبان نمایشگاهی با نام «قرآن آمریکایی» است که نقاشی ها و خوشنویسی های آن توسط ساندو بیرک، یک نقاش معروف در کالیفرنیای آمریکا کشیده شده اند.

پروژه انجام گرفته توسط این هنرمند آمریکایی که کار روی آن یک دهه به طول انجامیده است شامل ایجاد یک نسخه خطی کامل از آیات قرآنی به همراه تصویرهایی مرتبط با آیات است. این هنرمند تمامی آیات قرآن مجید را همراه با زندگی مدرن آمریکایی به نگارش درآورده و تصویرسازی کرده است.

وی به تبعیت از نسخه های خطی قدیمی اسلامی، اقدام به ایجاد یک نسخه خطی از روی ترجمه انگلیسی کامل قرآن مجید  کرده که قرن ها پیش ترجمه شده است و در رابطه با رنگ جوهر، قالب بندی صفحات، اندازه حاشیه ها، جای دهی آیات و صفحات و شیوه تصویرسازی بالای صفحات  از دستورالعمل های هنر سنتی اسلامی استفاده کرده است.

بیرک خوشنویسی صفحات را نیز به شیوه آمریکایی انجام داده و از خط های مرسوم در دیوارنویسی های خیابانی در محله های اطراف لوس آنجلس استفاده کرده تا لحنی محلی و مردمی به کتابش بدهد.

این هنرمند درباره این طرح گفت: پروژه من از سفر به کشورهای مختلف اسلامی و تحقیقات درباره نسخه های خطی و هنر اسلامی الهام گرفته است.

 وی افزود: من تکنیک ها و شیوه های نگارش را از آلبوم ها و نقاشی های عربی و فارسی آموختم و هدفم از این پروژه آمیختن گذشته با زمان حال، شرق با غرب و ایجاد یک قرآن آمریکایی بود.

گفته می شود آثار برگزیده از این پروژه قرار است تا ۹ فوریه سال آینده در موزه به نمایش گذاشته شوند. هدف این پروژه ارزیابی تاثیر مذهب بر فرهنگ آمریکای مدرن و اصول بنیادی جهانی عنوان شده است.

دکتر عبدالحمود یک محقق از مرکز علوم بهداشتی دانشگاه که با نمایشگاه همکاری داشته نیز قرار است درباره ادراک قرآن مجید سخنرانی داشته باشد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار