تاریخ انتشار :

کتابی از سیمون سوگنفری(Simon Sorgenfrei):

نگاهی گذرا به تاریخ گسترش اسلام در سوئد در طول ۱۳۰۰ سال

«اسلام در سوئد» اثر جدید «سیمون سورگنفری» است و وی در آن سابقه اسلام در این کشور را ۱۳۰۰ سال می‌داند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  تاکنون کتاب‌های فراوانی درباره اسلام و مسلمانان در سوئد نوشته شده است؛ اما سیمون سوگنفری(Simon Sorgenfrei) در این کتاب آورده است که حضور اسلام در این کشور سابقه ۱۳۰۰ ساله دارد. وی در این اثر از اشخاص، مراکز، فرقه‌های مختلف، جریان اسلام‌گرایی، سلفیت، صوفیه و اسلام‌هراسی سخن گفته است.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در سوئد، این کتاب بیشتر بر دوران اخیر تمرکز دارد، اما نگاهی گذرا نیز به تاریخ گسترش اسلام در سوئد و شکل‌گیری روابط بین مسلمانان و مردم سوئد دارد.

نویسنده در این اثر می‌گوید: «آمار دقیقی درباره تعداد مسلمانان در سوئد به دلیل اینکه مذهب و دین افراد به صورت رسمی ثبت نمی‌شود، وجود ندارد. طی قرن اخیر، مسلمانان به طور مستمر به سوئد آمده‌اند. بسیاری از آنان به دلیل جنگ در کشورهایشان یا به دنبال شغل و کسب درآمد به سوئد آمده‌اند.»

وی اظهار کرده است که «در مساجد فقط مراسم دینی برگزار نمی‌شود، بلکه به مسلمانان هم کمک می‌شود تا بهتر در جامعه سوئد زندگی کنند. البته در میان مسلمانان، مذاهب و فرقه‌های مختلفی وجود دارد. بسیاری از مسلمانان زبان عربی را می‌دانند، اما قرآن به سوئدی ترجمه شده است.»

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار