تاریخ انتشار :

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)

اسلام هراسی به سبک مک دونالد

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) اعلام کرد به نمایندگی از دو زن مسلمان و محجبه از فروشگاه زنجیره ای مک دونالد به خاطر تبعیض دینی شکایت کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)   به نقل از رویترز،  یک گروه اسلامی در آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که از مک دونالد، بزرگترین رستوران زنجیره ای فست بود در جهان به خاطر تبعیض علیه دو بانوی مسلمان و محجبه شکایت می کند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)، بزرگترین نهاد حامی حقوق مسلمانان در ایالات متحده، اعلام کرد که به نمایندگی از دو زن مسلمان علیه مک دونالد در کمسیون فرصت یابی استخدام برابر، شکایت نامه هایی تنظیم کرده است. در این شکایت نامه ها آمده است که فروشگاه مک دونالد به خاطر اینکه زنان مسلمان حجاب به سر داشته اند نسبت به آن ها تبعیض قائل شده است.

به گفته شورای کایر، یک بانوی مسلمان در ایالت مریلند در ماه آوریل امسال به خاطر آزار و اذیت هایی که پس از گرویدن به دین اسلام در فروشگاه مک دونالد متحمل شده، مجبور به استعفا از شغلش  شده است. آزارها زمانی شروع شده که وی اقدام به پوشیدن حجاب اسلامی پس از مسلمان شدن کرده است.

در پرونده دیگر نیز بانوی محجبه ای به خاطر اینکه قصد داشته سر کار با روسری حاضر شود، توسط مدیر شعبه مک دونالد در ایالت کنتیکت استخدام نشده است.

گفتنی است مک‌دونالد بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان است، که غذاهای فست فودی می فروشد و با بیش از ۳۵٬۰۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور، روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس می‌دهد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار