تاریخ انتشار :

موسسه ارزیابی مستقل اسباب بازی و رسانه های کودکان

عروسک های پارچه ای اسلامی برنده جایزه پلاتینیوم اوپنهایم شد

عروسک های پارچه ای اسلامی برنده جایزه پلاتینیوم اوپنهایم شدند. داوران این مسابقه عروسک های «سلما» که در آن ها بر مدارا و همبستگی میان اقوام و جوامع تاکید شده را برنده جایزه اعلام کردند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)   به نقل از giftsanddec، عروسک های پارچه ای اسلامی برنده جایزه پلاتینیوم اوپنهایم، تنها موسسه ارزیابی مستقل اسباب بازی و رسانه های کودکان در جهان شدند که مقر آن در آلمان است.

داوران این مسابقه عروسک های «سلما»  که در آن ها بر مدارا و همبستگی میان اقوام و جوامع تاکید می شود را برنده جایزه اعلام کردند.

عروسک های  پارچه ای و بسته کتاب سلما به خاطر بزرگداشت «تنوع جمعیتی» مورد تحسین طراحان جایزه اوپنهایم قرار گرفته است.

بنیاد اوپنهایم فهرست سالانه بهترین اسباب بازی های مربوط به سال ۲۰۱۸ را اعلام کرده است. در این فهرست امینه، یک عروسک پارچه ای که حجاب زیبایی به سر دارد، قلب قضات را که هر ساله اسباب بازی های متنوع زیادی از زیردستشان رد می شود، به دست آورده است.

عروسک اسلامی یکی از سه عروسک در مجموعه سلما است. برنده شدن این جایزه به این معناست که این عروسک یکی از ابتکاری ترین و تاثیرگذارترین محصولات امسال بوده است.

در ارزیابی بنیاد اسباب بازی اوپنهایم آمده است: ما عروسک هایی از فرهنگ ها و قومیت های مختلف داشته ایم. امینه نخستین است. او یک عروسک پارچه ای باحجاب است که، لباس سنتی مسلمانان را به تن دارد. همانند دیگر عروسک ها در مجموعه، او نیز همراه با کتاب کوچکی آورده شده که درباره تفاوت ها و دوستی ها سخن می گوید.

گفتنی است عروسک سلما زمانی درست شد که دو مادر به این نتیجه رسیدند که باید کودکان کم سن و سال شان را به پذیرش مردم از دیگر پیشینه ها، نژادها، فرهنگ ها، قومیت ها و مذاهب تشویق کنند. در مجموعه سلما دو عروسک دیگر نیز وجود دارد که یکی از آن ها آنی است که به سندرم داون مبتلا بوده و لباس زرد و آبی به تن دارد. عروسک دیگر لولا یک عروسک آمریکایی مکزیکی است که به کودکان کلمات جدید اسپانیایی می آموزد.

این مجموعه عروسکی پیش از این جوایز دیگری نیز به دست آورده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار