تاریخ انتشار :

انجمن اسلامی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا

مراسم سالانه هفته «اکتشاف اسلامی»

مراسم سالانه هفته «اکتشاف اسلامی» که به میزبانی انجمن اسلامی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیای آمریکا برگزار شد، امسال با استقبال گسترده ای روبرو شد و یک صد تن از دانشجویان دانشگاه های اطراف در این مراسم شرکت کردند.

    به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از thedp، مراسم سالانه هفته «اکتشاف اسلامی» که امسال نیز همانند سال های گذشته با میزبانی انجمن اسلامی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در آمریکا برگزار شد، شاهد استقبال گسترده ای از سوی دانشجویان و دانشگاهیان مواجه شد.

موضوع همایش امسال «چرا؟» در نظر گرفته شده بود. که هدف آن پاسخ دادن به چرایی اهداف و تفاسیر افراد در رابطه با اسلام و مسلمانان و همچنین افزایش بیداری اجتماعی نسبت به فرهنگ و اعتقادات اسلامی بود.

به گفته برگزارکنندگان هفته «اکتشاف اسلامی» بخشی از فعالیت های انجمن اسلامی، برای ارتقاء آگاهی رسانی در رابطه با دین اسلام و گسترش درک متقابل در جو سیاسی کنونی جامعه آمریکا بوده است.

گفتنی است در روز پایانی نشست ها که با حضور یاسمین مقداد، سخنران و نویسنده مسلمان برگزار شد، بیش از ۱۰۰  دانشجو از دانشگاه های اطراف فیلادلفیلا آمده بودند تا به سخنان او گوش دهند. این سخنران مسلمان در سخنانش به سلامتی روانی و نقشی که معنویت و مذهب در رابطه با آن ایفاء می کند پرداخت. وی شیوه های معنوی و دینی را راه مناسبی برای رسیدن به سلامت روانی معرفی کرده

از دیگر برنامه هایی که در این هفته برگزار شد می توان به باجه های «ملاقات با یک مسلمان» اشاره کرد که فرصتی را برای دیگر دانشجویان ایجاد کرد تا پرسش هایشان را از همکلاسی های مسلمان پرسیده و با اعضای انجمن اسلامی و داوطلبان مسلمان گفت وگو داشته باشند.

دیگر برنامه دانشجویان مسلمان «استراحتگاه فرهنگی» بود که در آنجا غذاها و البسه اسلامی متعلق به کشورهای مختلف مسلمان به دانشجویان ارائه شد.

زهرا محمد رئیس انجمن اسلامی دانشگاه و دانشجوی سال آخری در این باره گفت: بزرگترین چیزی که ما سعی داریم از این نشست ها به دست آوریم این است که نشان دهیم ترس از ناشناخته ها وجود دارد. و برای غلبه بر این ترس ما باید مردم را بشناسیم. اگر به شناخت برسیم متوجه می شویم که شباهت های زیادی میان ما وجود دارد و در نتیجه درک از این شناخته به دست خواهد آمد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار