تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

استقبال جامعه اسلامی ژاپن از مساجد سیار

«مسجد سیار» در ژاپن که در اواخر ماه سپتامر آغاز به کار کرده، با استقبال گسترده از سوی ساکنین مسلمان مواجه شده و کشورهابسیاری نیز از این طرح استقبال کرده اند

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) مسجد سیار در ژاپن که در اواخر ماه سپتامبر در استان چیبا آغاز به کار کرد، با استقبال گسترده ای از سوی ساکنان مسلمانان روبرو شده است.

این مسجد که روی چرخ قرار گرفته و همانند یک اتومبیل عادی قابلیت آسان انتقال از مکانی به مکان دیگر را دارد، به عنوان بخشی از طرح های دولت ژاپن در رابطه با مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در کنار دیگر برنامه های بین المللی در ژاپن، ساخته شده است. به گفته برگزارکنندگان این مسجد سیار از زمان انتشار اخبار مربوط به تکمیل مسجد سیار در ماه جولای، کمیته اجرایی پرسش نامه هایی را از بیش از ۴۵ کشور مختلف دریافت کرده و سازندگان مسجد ابراز امیدواری کرده اند که از آن برای برنامه های بین المللی استفاده  کنند.در محوطه اقامتی ورزشکاران مستقر خواهند شد.

ساندا سالم، یک بازدیدکننده مسجد که پاکستانی تبار می باشد و هم اکنون در توکیو ساکن است در این باره می گوید: مسلمانان مراکز محدودی برای نماز خواندن دارند و سی سال پیش که من اولین بار به اینجا آمدم حتی مجبور بودیم دور از چشم مردم نماز بخوانیم.

وی پس از اقامه نماز در مسجد سیار افزود: از آن زمان تاکنون شمار نمازخانه ها در ژاپن افزایش یافته است اما حتی امروز نیز به اندازه کافی نمازخانه و مسجد نداریم. برای همین این مساجد سیار می توانند باعث احساس امنیت و آرامش مسلمانان باشند.

گفتنی است «مسجد سیار» که در واقع کامیونی با طرحی تازه و بازسازی شده است، هنگام رانندگی در جاده، تقریبا ۱۲ متر طول و ۲٫۵ متر عرض دارد. با گذشت دقایقی پس از پارک شدن، دو طرح راست و چپ آن توسعه پیدا کرده و تقریبا هر بخش ۶ متر وسیع تر می شود. هم اکنون این مسجد به یک نمازخانه ۴۸ مترمربعی تغییر یافته که ظرفیت حداقل ۵۰ نمازگزار را دارد. نمازخانه همچنین ۴ دستگاه تهویه هوا نیز دارد و با تانک های آب و شیرهای آب در خارج مجهز شده تا نمازگزاران بتوانند به راحتی وضو بگیرند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار