تاریخ انتشار :

یک سازمان خیریه اسلامی در اوگاندا

ساخت دهها مسجد توسط بنیاد امید خوب یک سازمان اعتقادی عام المنفعه

بنیاد امید خوب، یک سازمان خیریه اسلامی در اوگاندا، اقدام به ساختن ۳۰ مسجد برای مسلمانان در دو منطقه کیبوکا و پالیسا در شرق این کشور کرده است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از المانیتور، ۳۰ مسجد جدید قرار است در مناطق شرقی کشور اوگاندا، ساخته شوند. بنیاد امید خوب، یک سازمان اعتقادی عام المنفعه در کشور آفریقایی اوگاندا قصد ساختن ۳۰ مسجد برای مسلمانان منطقه های کیبوکا و پالیسا در شرق این کشور را دارد.

شیخ حسین موسی مدیر ملی این بنیاد گفت: پس از اینکه متوجه شدیم مسلمانان این منطقه از کمبود مسجد رنج می برند تصمیم گرفتیم این نیاز را برطرف سازیم.

شیخ موسی گفت: جامعه اسلامی چالش کمبود مسجد داشتند از ما برای حمایت طلب کمک کردند. این مسئله مهمی در مناطق پالیسا و کیبوکا می باشد و وجود مساجد می تواند منجر به جذب دوباره جوانان مسلمان به اعتقادات دینی شود.

هزینه ساخت و ساز هر مسجد ۳۰ میلیون شیلینگ (واحد پول اوگاندا) می باشد.

گفتنی است بنیاد امید خوب تاکنون ۷۰۰ مسجد، ۵۰ مرکز درمانی و ۲۰۰ چاه آب در سرتاسر این کشور ساخته است، با این حال برخی مسئولان دولتی این نهاد خیریه را متهم به  داشتن مقاصد شوم پنهان و ایجاد ناامنی از طریق ساختن مساجد کرده اند.

 ماه گذشته ایستر بایو یکی از وزرای دولت نیز مدعی شده بود که تحقیقاتی درباره فعالیت های برخی سازمان های خیریه در رابطه با ایجاد ناامنی توسط دولت انجام می گیرد.

شیخ موسی در این باره گفت: ما هیچ قصد و غرض پشت پرده ای نداریم و تنها هدف ما توسعه است و تمام فعالیت هایمان را با هدایت و رهبری شورای عالی مسلمانان اوگاندا انجام می دهیم.

شیخ علی محمد وظیفه، معاون مفتی های اوگاندا نیز فعالیت  های این بنیاد را مورد تایید قرار داده و از دولت و دیگر نهادهای اسلامی خواسته از آنان حمایت کنند.

وی افزود: این افراد از طریق شورای عالی اقدام کرده و اهداف پنهانی ندارند. فعالیت آن ها حمایت از مسلمانان و غیرمسلمانان است و ما باید از آن ها پشتیبانی کنیم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار