تاریخ انتشار :

ماه رمضان ماه تعالی معنویات است

تازه مسلمان های تنها در ماه مبارک رمضان

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، تازه مسلمان شدگان به دلیل اینکه قادر نیستند این ماه را با خانواده خود به اشتراک بگذارند، و گاهی توسط جامعه مسلمانان محلی به فراموشی سپرده شده اند، احساس تنهایی می کنند.

 

2388030_136

به گزارش رهیافتگان:ماه رمضان ماه تعالی معنویات است. دراین ماه مبارک مسلمانان در تلاش برای بهبود رابطه خود با خداوند و همچنین روابط شان با اقوام و دوستان و برگزاری مراسم افطاری هستند.

اما تازه مسلمان شدگان به دلیل اینکه قادر نیستند این ماه را با خانواده خود به اشتراک بگذارند، و گاهی توسط جامعه مسلمانان محلی به فراموشی سپرده شده اند، احساس تنهایی می کنند.

«تیفانی جنکینز» جوان آمریکایی که به تازگی مسلمان شده است به روزنامه هافینگتون پست گفت: من معمولا در طول ماه رمضان احساس تنهایی و ترد شدن می کنم. زیرا خانواده مسیحی من از اینکه به هنگام سحر به آشپزخانه می روم و مشغول غذا پختن می شوم مرا مورد سرزنش قرار می دهند. در نزدیکی محل سکونتم خانواده مسلمانی را نمی شناسم. به نظر من یک خانواده مسلمان هرگز با این چنین مشکلی برنخواهند خورد.

تجربیات مشابهی توسط مشرف شدگان متعددی نیز بیان شده است.

«ناتالیا» یکی دیگراز این دسته از مشرف شدگان گفت: در ماه مبارک رمضان زمانی که خانواده غیر مسلمانم به من غذا تعارف می کنند، به آن ها می گویم که من روزه هستم و نباید چیزی بخورم، سپس در پاسخ به من می گویند«اوه! تو هنوز مسلمانی؟».

«پل کی.دملتون» که شش سال پیش به دین اسلام گرویده است گفت: بعد از تشرفم به دین اسلام همیشه درتلاش بوده ام تا یک مسلمان آگاه به مسائل شرعی دین خود باشم، به همین سبب در کلاس های آموزش زبان عربی و قرائت قرآن کریم شرکت کردم، اما با این وجود پس از گذشت شش سال همچنان در ماه مبارک رمضان احساس تنهایی می کنم.

وی افزود: یکی ازعلل اصلی که سبب شد من به دین اسلام روی بیاورم تعامل در یک جامعه اسلامی بود، اگرچه اسلام سبب تغییرات بسیار زیادی در شخصیت و شیوه زندگی من شد، اما همانند یک مسیحی که در کریسمس تنها است، در ماه رمضان تنها هستم.

«کارولین ویلیامز» که در سال ۲۰۱۰ به دین اسلام مشرف شده گفت: استقبال با روی گشاده مسلمان حاضر در مسجد مرا جذب آنان و دین اسلام کرد. اما متاسفانه گاهی اوقات مانند ایام ماه رمضان آنان ما را به دست فراموشی می سپارند.

گفتنی ست، به منظور ادغام تازه مسلمان شدگان با جامعه مسلمان آمریکا، در ماه مبارک رمضان «انجمن اسلامی دلاور» به ریاست «وقار شریف» طرحی را آغاز کرد، تا مشرف شدگان به دین اسلام دیگر احساس تنهایی و انزوا نکنند.

وقار شریف اظهار کرد: من شاهد هستم که مشرف شدگان به دین اسلام چگونه نادیده گرفته می شوند، متاسفانه این عامل سبب می شود که آنان این را ترک کنند و دیگران کمتر به این دین روی بیاورند.

وی در ادامه افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی ست تا به مشرف شدگان به دین اسلام ثابت کنیم که آنان نیز بخش از خانواده بزرگ مسلمانان هستند.

 

منبع: مجله شبانه اسپرت نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار