تاریخ انتشار :

ترجمه اختصاصي :

فوتبالیست‌های مسلمان در ماه مبارک رمضان

وی حتی تاکید می‌کند که اسلام گفته است انسان باید اول به دینش اعتقاد و باور داشته باشد و در حال حاضر من همین‌گونه هستم. من اسلام را بیش از هر دین دیگری درک می‌کنم و می‌فهمم.

 

رهیافتگان –  /    معصومه طاهری    جی جی اوکوشا، فرانک ریبری و آنلکا هر سه از ستاره‌های بین‌المللی در عرصه ورزشی هستند که دوست ندارند علاقه خود را به اسلام حتی در ماه رمضان پنهان کنند.

آنها در طول مصاحبه‌های مطبوعاتی به گرایش شدیدشان نسبت به اسلام گفته‌اند. ده‌ها تن  از افراد مشهور و معروف ورزشی دنیا هستند که به اسلام گرویده‌اند و می‌توان‌ اطلاعات آنها را در وب‌سایت‌هایی مانند یوتیوب پیدا کرد.

اخیرا هم برخی فوتبالیست‌ها و بسکتبالیست‌ها سرشناس دنیا به اسلام گرویده‌اند و مسلمان شده‌اند و در از جمله محمود عبد رئوف* که قبل از این نامش کریس وین جکسون بود و عضو سابق تیم دنور ناگتس است.

و البته هنوز فراموش نشده معروف‌ترین بوکسور دنیا « کاسیوس کلی» که مسلمان شد و نام محمد علی را بر خود نهاد، او قهرمان زمان خود بود. مایک تایسون با نام مستعار «آهن مایک»، که مسلمان شدنیز از جمله این افراد است.

گرایش ستاره‌های فوتبالیست به اسلام همچنان ادامه دارد. «فردریک کانوته»، ستاره مهاجم تیم سویا در فرانسه است که مسلمان شده. او حتی در طول مسابقات در ماه مبارک رمضان هم  روزه می‌گیرد. در گفتگویی که وی با سایت گول داشته است می‌گوید: « در اروپا، بسیاری از   فوتبالیست‌های مسلمان در ماه رمضاه و روزه داری، روزه‌های خود را به عقب انداخته‌اند تا بتوانند مسابقه بدهند آنها اهمیت این موضوع را نمی‌دانند ولی من در ماه رمضان و بازی‌ها روزه می‌گیرم  زیرا معتقدم این کار کمک می‌کند تا از نظر فکری و جسمی قوی‌تر شوم‌ و باید در این‌باره بیشتر صحبت کرد که روزه مغایر با ورزش نیست بلکه برعکس باعث تقویت جسمی و روحی ورزشکاران می‌شود.»

مسلمانان فوتبالیست از جمله؛ «فرانک ریبری» از فرانسه (فرانک بلال ریبری) و «نیکلاس آنلکا» (بلال) با این حال در مسابقات شرکت می‌کنند، آنلکا اعتقاد دارد: «روزه‌داری نامنظم، محدود کردن ماه رمضان است.» علاوه بر این، در مصاحبه‌ای که “تیری آنری” با روزنامه الجزیره داشت است درباره ستاره‌های مورد علاقه فرانسوی، مهاجم بارسا، که تیم خود را برنده لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۹ کردند، در مورد اسلام می‌گوید که علاقه به دین اسلام دارم و بسیاری از دوستانم به دین اسلام علاقه پیدا کرده‌اند و احساس می‌کنم می‌خواهند مسلمان شوند من نمی‌دانم چطور برایشان  توضیح بدهم تا مسلمان شوند. به نظر من دین اسلام و انجام تمام مناسک دینی‌ تاکنون برای خودم مناسب و خوب  بوده. وی حتی تاکید می‌کند که اسلام گفته است انسان باید اول به دینش اعتقاد و باور داشته باشد و در حال حاضر من همین‌گونه هستم. من اسلام را بیش از هر دین دیگری درک می‌کنم و می‌فهمم.

او می‌گوید:«این غم‌انگیز است وقتی می‌بینیم خیلی از مردم نسبت به فهم  و درک اسلام تمایلی ندارند و حتی مسلمانان را تروریست می‌دانند. آنها معتقدند که مسلمانان تروریست و خشن هستند. واقعا غم انگیز است، زیرا‌ واقعیت باآنچه تصور می‌کنند بسیار متفاوت است. من می‌دانم که برخی از چیزهایی که در مورد اسلام گفته می‌شود به دور از واقعیت اسلام و مسلمانان است. معتقدم که مرحله اول مسلمانی مشروط به داشتن قلبی بزرگ است.»

منبع:سایت GOAL

—————————————

پی نوشت

*رهیافتگان : محمود عبدالرئوف از جمله ستاره‌هایی است که به تشیع گرویده سایت رهیافتگان برای حضور او در ایران نیز تلاشهایی کرد، اما هنوز این امر میسر نشده است.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار