تاریخ انتشار :

هفته نامه فرانسوی »لوپوئن»

نقش حجاب در پیدایش سبکی نو در عرصه فشن

هفته نامه فرانسوی «لوپوئن» گزارشی در مورد نقش حجاب در پیدایش سبکی نو در عرصه فشن منتشر ساخته است.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)در حالی که موضوع حجاب به عنوان یک نماد اسلامی همواره حساسیت های زیادی را در فرانسه و کشورهای غربی ایجاد کرده، هفته نامه فرانسوی »لوپوئن» گزارشی در مورد نقش حجاب در پیدایش سبکی نو در عرصه فشن منتشر ساخته است.

این نشریه در مقدمه مقاله خود به بهانه واکنش هایی که انتشار تبلیغات شرکت گپ (Gap) ایجاد کرده، در گزارش خود آورده است که این قطعه پارچه ای که زنان مسلمان بر سر می کنند، بیش از یک هزار تفسیر دارداین نشریه با انتشار تصاویری از یک سالن مد در نیویورک در فوریه سال میلادی جاری می نویسد: امروز در امریکا زنان مهم و قدرتمندی از مانکن گرفته، تا وکیل و استاد دانشگاه در به سر کردن روسری های مارک به خود تردید راه نمی دهند.

در این مقاله به موضوع حجاب و تنوع آن در کشورهای مختلف از اندونزی گرفته تا عربستان سعودی یا افغانستان، توجه شده است. برخورد با موضوع حجاب در کشورهای مختلف اسلامی و حتی کشورهای اتحادیه اروپا یکی از بخش های دیگر این مقاله می باشد. نکته دیگر در این گزارش اشاره به گرایش رو به رشد به حجاب اسلامی در انگلیس، امریکا، کانادا و کشورهای اسکاندیناوی می باشد که زنان بیش از پیش مایل به نمایش تعلقات مذهبی و فکری خود می باشند و آن را به عنوان یک موضوع هویتی می بینند.

چندی پیش در آستانه سال تحصیلی جدید در فرانسه، شرکت پوشاک Gap در بخش GapKids  خود تبلیغاتی را در مورد لباس کودکان و نوجوانان منتشر کرده که در یکی از آن ها یک دختر دانش آموز محجبه دیده می شود. با توجه به ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس فرانسه، همین امر باعث شده که واکنش های تندی در برخی شبکه های مجازی و تعدادی از رسانه ها نسبت به تبلیغات مورد اشاره صورت گیرد و حتی برخی از اعتراض هم فراتر رفته و کمپین تحریم گپ را راه اندازی کرده اند. البته این شرکت در اطلاعیه ای که در پاسخ به این اعترضات منتشر ساخته آورده است که دختر مسلمانی که در تصویر تبلیغاتی فوق دیده می شود یکی از دانش آموزان مدرسه ای در نیویورک است و تبلیغات مورد اشاره نیز برای ارائه در عرصه بین المللی تهیه شده است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار