تاریخ انتشار :

اروپا

مبارزه با اسلام هراسی در اروپا

یک گزارش وسیع اسلام هراسی که روز گذشته به پارلمان اروپا ارائه شد نشان داد که مسئله اسلام هراسی در اروپا رو به گسترش بوده و اعلام کرد که مسلمانان «در زندگی روزمره با خصومت» روبرو هستند. در این میان نویسندگان گزارش یک «کیت ضداسلام هراسی» ارائه داده اند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از middleeasteye، یک گزارش جدید «اسلام هراسی» که روز چهارشنبه در پارلمان اروپا ارائه شد نشان می دهد که مسلمانان اروپایی «در زندگی روزمره با خصومت» روبرو هستند.

این گزارش که بر اساس تحقیقات انجام شده توسط محققان از ۸ کشور از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان تهیه شده نشان دهنده «وخیم تر شدن وضعیت اسلام هراسی» در اروپا بوده و اینکه مسلمانان با یک «فضای اسلام هراسی جدید و متاسفانه پذیرفته شده ای در بسیاری از جنبه های زندگی روزمره» روبرو هستند.

این گزارش با مرکزیت قرار دادن مسئله اسلام هراسی در قاره اروپا، این معضل خطرناک را با تاریخ گذشته، گسترش جنبش های ضدمهاجران و راست افراط گرایان در بسیاری از کشورهای اروپایی و «جنگ علیه تروریسم» در داخل و خارج از اروپا و همچنین بحران پناهندگان مرتبط دانسته است.

جین لامبرت یک عضو حزب سبز اتحادیه اروپا به نمایندگی از لندن در مراسم افتتاحیه همایش در بلژیک در این باره گفت: این یک معضل است که جوامع ما را در اتحادیه اروپا مسموم کرده و سدهایی میان اجتماعات ما قرار داده است.

موارد مختلف اسلام هراسی به ویژه از سوی سیاستمداران در این گزارش آمده است که از جمله آن ها اهانت بوریس جانسون وزیر خارجه سابق انگلیس به زنان پوشیه زده است که آن ها را با «دزدان بانک» و «صندوق پست» مقایسه کرده بود.

کیت مبارزه با اسلام هراسی

درحالی که موج  خارجی هراسی و نژادپرستی به سمت شهروندان و ساکنان مسلمان اروپا به راه افتاده، نویسنده این گزارش یک «کیت ضداسلام هراسی» پیشنهاد داده و خلاصه مقاله آن را ضروری دانسته است. این کیت توسط اساتید دانشگاهی و سیاستمداران طراحی شده و هدف از ایجاد آن به چالش کشیدن اسلام هراسان در سرتاسر قاره اروپا اعلام شده است.

کارشناسان بر این باور هستند که بهترین شیوه برای مبارزه با اسلام هراسی، عادی سازی حضور مسلمانان در اروپا و ایجاد انسجام اجتماعی می باشد.

منبع:حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار