تاریخ انتشار :

اندونزی

همایش بین المللی «سبک زندگی حلال»

همایش بین المللی «سبک زندگی حلال» با همکاری بانک ملی اندونزی و مرکز سبک زندگی حلال روزهای سوم تا پنجم اکتبر در مرکز کنوانسیون های جاکارتا، پایتخت این کشور برگزار می شود.

 به نقل از thejakartapost، همایش بین المللی «سبک زندگی حلال» و نشست تجاری توسط بانک ملی اندونزی در راستای تقویت سرمایه گذاری حلال این کشور در بازار جهانی برگزار می شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) انوار بشوری مدیر اقتصاد شریعت اسلامی بانک اندونزی اعلام کرد، که این همایش بین المللی سه روزه قرار است با همکاری مرکز «سبک زندگی حلال» در روزهای ۳ تا ۵ اکتبر در مرکز کنوانسیون های جاکارتا برگزار شود.

وی گفت: با توجه به افزایش ظرفیت بازار جهانی حلال، این فرصت خوبی برای اندونزی می باشد تا به یک تولید کننده اصلی محصولات حلال در بازار جهانی تبدیل شود.

این مقام بانک اندونزی در یک کنفرانس خبری گفت: هرچند امروز ما هنوز مصرف کننده هستیم اندونزی بایستی این وضعیت را تغییر دهد تا به یک تولیدکننده محصولات حلال تبدیل شود. به همین جهت نیز بایستی وضعیت مان را در بازار حلال تقویت کنیم.

گفتنی است براساس آخرین داده های اعلام شده در گزارش اقتصاد اسلامی جهانی مربوط به سال های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ میلادی، اندونزی با وجود اینکه بیشترین جمعیت مسلمان در جهان را به خود اختصاص داده اما در مقام یازدهم شاخص مالی اسلامی قرار دارد. مالزی کشور همسایه آن در درجه بالا ایستاده است.

ساپتا نیروندر مدیر مرکز سبک زندگی حلال نیز در این باره گفت: اندونزی باید اقدامات زیادی برای تقویت صنعت غذای حلال خود انجام دهد که ایجاد یک اکوسیستم حمایت کننده تجارت حلال، پیش نویس مقررات، ارتقاء موثر و تضمین هماهنگی نزدیک در میان بخش های مربوطه از جمله این اقدامات هستند.

وی افزود: ما مقررات درستی برای تثبیت اکوسیستم مناسب حلال نداریم. هر بخش به صورت جداگانه کار می کند و ما بایستی شرایطی ایجاد کنیم که گردشگری حلال با صنعت غذای  حلال و همچنین هتل های اسلامی ارتباط درستی برقرار سازند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار