تاریخ انتشار :

نیویورک

برگزاری روز مسلمان در شهر نیویورک

سی و سومین مراسم «روز مسلمان» در منهتن نیویورک برگزار شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از ام نیویورک؛ روز گذشته صدها تن از مسلمانان به مناسبت«روز مسلمان» در شهر نیویورک به راهپیمایی پرداختند.


این مراسم با نماز ظهر آغاز شد و سپس شرکت‌کنندگان با در دست داشتن پرچم‌هایی از دهها کشور از جمله نیجریه، جمهوری دومنیکن و هندوستان که نشان دهنده گستره جوامع اسلامی در سطح جهان است، به راهپیمایی پرداختند.

شعار امسال «رحمت برای همه» بود که محمد مالک از برگزار‌کنندگان این مراسم، هدف از آن را اعلام تعهد مسلمانان به گسترش صلح و دوستی بین پیروان همه ادیان اعلام کرد.
«مریمه مولیچ» که از دوران کودکی هر سال برای شرکت در این مراسم همراه با خانواده از نیوجرسی به نیویورک می‌آمده، می گوید: این برنامه نشان می‌دهد مسلمانان به دین خود افتخار می‌کنند و باعث از بین بردن پیش فرض‌های نادرست درباره اسلام خواهد شد. این مراسم یک پدیده فرهنگی و بخشی از هویت خانوادگی من است.
این مراسم در سال ۲۰۰۱ پس از حوادث ۱۱ سپتامبر لغو شد و به گفته سازمان‌دهندگا، از آن زمان و به ویژه پس از ایجاد فضای اسلام هراسی در پی روی کار آمدن ترامپ، از تعداد شرکت کنندگان کاسته شده است.
برگزار کنندگان مراسم از اینکه مسلمانان نیویورک پس از یک دهه تلاش موفق شدند در سال ۲۰۱۵ مدارس عمومی را به تعطیلی در اعیاد اسلامی مجاب کنند ابراز رضایت کردند.
راهپیمایی روز مسلمان که در سال ۱۹۸۵ با هدف متحد ساختن و تقویت جایگاه سیاسی مسلمانان آمریکا پایه‌گذاری شد، در طول زمان به یکی از بزرگترین جشنواره‌های میراث و فرهنگ اسلامی در آمریکا تبدیل شده است.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار