تاریخ انتشار :

امریکا

نمایشگاه مد اسلامی درموزه هنرهای زیبای سانفرانسیسکو

یک نمایشگاه مد اسلامی روز شنبه در سانفرانسیسکوی آمریکا با حضور ۶۰ طراح از کشور‌های مختلف اسلامی از جمله قطر، ترکیه و اندونزی آغاز به کار کرد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از ینی شفق؛ موزه هنرهای زیبای سانفرانسیسکو نمایشگاهی از آثار مد لباس زنان مسلمان برگزار کرده است.

این مجموعه نمایشگر سنت‌ها و فرهنگ‌ها و همچنین جریانات جهانی است که پوشش‌های متنوع زنان مسلمان را شکل داده است.
این نمایشگاه تا ۶ ژانویه به کار خود ادامه می‌دهد و سپس به موزه «انگواندته کونست» در فرانکفورت آلمان خواهد رفت.
«مکس هولین» مدیر موزه هنرهای زیبای سانفرانسیسکو در یک سخنرانی در این باره گفت: کسانی هستند که معتقدند هیچگونه مدی در بین زنان مسلمان وجود ندارد اما این درست نیست زیرا به ویژه در بسیاری از کشورهای دارای اکثریت مسلمان، شاهد لباس‌هایی با طراحی مدرن، زنده و فوق‌العاده هستیم.
این موزه اعلام کرده است این نخستین نمایشگاه بزرگ از این نوع است که به پوشش زنان مسلمان می‌پردازد. این نمایشگاه در شرایطی کار خود را آغاز کرده است که بسیاری از کشورهای غربی دست به اقدامات قانونی برای ممنوع کردن لباس اسلامی زده‌اند.
در دانمارک، دولت پوشیدن نقاب را ممنوع اعلام کرده است؛ همچنین فرانسه از سال ۲۰۱۱ پوشیدن نقاب در اماکن عمومی را غیرقانونی اعلام کرد و در سال ۲۰۱۶ دفاع دولت فرانسه از ممنوعیت بورکینی (لباس شنای اسلامی)، خشم مسلمانان این کشور را برانگیخت. گردش مالی صنعت مد اسلامی به ۴۴ میلیارد دلار می‌رسد و این امر، توجه طراحان مد غربی را به خود جلب کرده است.
در این حال، سال گذشته شرکت نایکی یک لباس ورزشی برای زنان مسلمان را به بازار عرضه و خانم «ابتهاج محمد» ورزشکار زن برنده مدال برنز را برای معرفی کالای خود انتخاب کرد. شرکت ژاپنی یونکلو (Uniqlu) نیز در سال ۲۰۱۵ به سرپرستی «حنا تاجیمه» یک خط تولید لباس اسلامی را راه اندازی کرد.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار