تاریخ انتشار :

یونان

نخستین مسجد رسمی در شهرآتن

به گفته یک مقام عضو هیئت مدیره مسجد اسلامی، نخستین مسجد رسمی کشور اروپایی یونان، از سال ۱۸۳۳ میلادی تاکنون در شهر آتن، پایتخت این کشور به زودی آماده بهره برداری می شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam، نخستین مسجد شهر آتن، پایتخت کشور اروپایی یونان درآخرین مراحل ساخت و ساز قرار دارد. این مسجد در منطقه مدرنی در پایین شهر آتن در حال ساخته شده است.

اشر حیدر، عضو جایگزین هیات مدیره مسجد اسلامی و یکی از اعضای جامعه شیعیان یونان در این باره به خبرنگاران گفت: ما امیدواریم که مسجد هر چه سریعتر آماده بهره برداری شده و برای انجام اعمال مذهبی گشایش یابد. ساختار اصلی مسجد ساخته شده اما بنای داخلی آن هنوز در دست ساخت است و برای کامل کردن محوطه بیرونی مسجد نیز باید هزینه  شود.

این مسجد که در منطقه ووتانیکوس واقع شده و نخستین مسجد رسمی در آتن می باشد، قرار بود در  سال ۲۰۱۷ میلادی افتتاح شود. مسجد درحال ساخت مناره ندارد، اما یک فضای بزرگی برای عبادت جداگانه زنان و مردان در آن در نظر گرفته شده است. ظرفیت این مسجد ۳۵۰ نفر بوده، اما به گفته بانیان آن افراد بیشتری در خارج از درهای مسجد قادر به نماز خواهند بود. این مرکز دارای تسهیلات، وضوخانه و دستشویی نیز می باشد.

آنا استومو، سخنگوی انجمن مسلمانان یونان که به دین اسلام گرویده نیز در این باره گفت: ما به یک مسجد برای نسل جدید و جوانان مان نیازمندیم تا آن ها احساس برابری در قانون و جامعه داشته باشند.

به گفته وی نمازهای جمعه در یونان به دلیل نبود مسجد در گاراژها برگزار می شوند که فضای بسیار نامناسبی برای اقامه نمازهای جماعت می باشند.

لازم به ذکر است درگیری ها برای ساخت این مسجد از ده ها سال پیش آغاز شده و تا به امروز ادامه دارند. شهر آتن تنها پایتخت اروپایی فاقد مسجد تا به امروز می باشد. در واقع آتن ازسال ۱۸۳۳ تاکنون و از زمان پایان امپراطوری عثمانی در یونان مسجد مستقل و رسمی نداشته است.

طرح آغاز مسجد سازی از سال ۱۸۹۰ با ارائه پیشنهادی به پارلمان یونان داده شد که موفقیت آمیز نبود. این درحالی است که به گفته رویترز، تعداد مسلمانان در یونان به ۱ میلیون نفر می رسد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار