تاریخ انتشار :

کانال کیوان ابراهیمی نوشت:

جوان امریکایی که مسلمان و شیعه شده و با دوستانش در جنگل خیمه حسینی برپا کرده است

می‌گویند شبیه‌ترین حالتی که می‌توانید در امریکا به حال و هوای کربلا برپا کنید برپا کردن چادر و خیمه و کمپ زدن است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، کیوان ابراهیمی دانشجوی مقیم امریکا در کانالش با انتشار این عکس نوشت:

کهیعص. ذِکرُ رَحْمَهِ رَبِّک عَبْدَهُ زَکرِیا. إِذْ نَادَى رَبَّهُ نِدَاءً خَفِیا

زکریا را امروز در جمع تازه‌شیعه‌های منطقه‌ی برکلی کلفرنیا دیدم. وقتی شنیدم در حال ترجمه‌ی کتاب منهاج‌النجاه از فیض کاشانی است کنجکاو شدم…

زکریا با عقل و دل خود به اسلام رسیده. قبل از مسلمان شدن، الکل نمی‌نوشیده و مواد مخدر مصرف نمی‌کرده. جامعه‌شناسی خوانده و مشاور ترک الکل و دراگ (مواد مخدر) است. خیلی رو راست و ساده گفت قرآن خواندم مسلمان شدم، نهج‌البلاغه خواندم شیعه شدم. رسیدن به ایمان به همین سرراستی‌ست، صراط مستقیم. آن‌ها که ایمان را برای خود سخت و غامض می‌کنند در خسران اند.

سوگند به این زمان
إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ
که آدمی در خسران است.
إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا
مگر آنها که ایمان آوردند
وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ
و کارهای شایسته کردند
وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ
و یکدیگر را به حق سفارش کردند
وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ
و یکدیگر را به صبر سفارش کردند.

زکریا با شرکت در چند کلاس و سلف‌اِستادی (آموزش خود محور) عربی یاد گرفته و الآن علاقه‌مند شده به مطالعه و ترجمه‌ی کتب حدیثی بکر و کمتر معروف. احادیث منتخب را از عربی به انگلیسی ترجمه می‌کند و در صفحه‌ی اینستاگرامش (instagram.com/alavvii) که مزین به عکس آیت‌الله قاضی طباطبائی است (به گفته‌ی خودش «شیخ قادی») می‌گذارد.

 

در هدر صفحه‌اش حدیثی از علل‌الشرایع گذاشته در اوصاف مومنین:
«المؤمن علویٌّ لأنه علا فی المعرفه» مؤمن [از عالم] بالاست؛ زیرا در معرفت اوج گرفته است. ادامه‌ی حدیث این است: «والمؤمن هاشمیٌّ لأنه هشم الضلاله والمؤمن قرشیٌّ لأنه أقرّ بالشیء المأخوذ عنا والمؤمن عجمیٌّ لأنه استعجم علیه أبواب الشرّ».


قرار است زکریا با دوستانش دهه‌ی اول محرم امسال را در چادرهایی برپا شده در یک جنگل بگذارند. می‌گویند شبیه‌ترین حالتی که می‌توانید در امریکا به حال و هوای کربلا برپا کنید برپا کردن چادر و خیمه و کمپ زدن است. قرار است آنجا شعر بخوانند و عزای حسین فاطمه را اقامه کنند. متحیر شدم وقتی شنیدم زکریا به این حد از معرفت رسیده. خواستم مصاحبه کند، پذیرفت و مطالبی بکر و شنیدنی بیان کرد. ان‌شاءالله مصاحبه پس از ترجمه و درج زیرنویس منتشر خواهد شد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار